شناسهٔ خبر: 24227278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برپایی هشتمین دوره جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: در راستای ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه؛ هشتمین دوره جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هشتمین دوره  جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در استان زنجان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخواني اجرا می شود، ادامه داد: این طرح از اول اسفند و به مدت یک ماه در کتابخانه های عمومی استان اجرا خواهد شد.

 

به گفته نیک بخش، ترویج سنّت حسنه اهدای کتاب، فرهنگ سازی در اهدای کتابهای مفید و بلا استفاده موجود در منازل و ادارات جهت استفاده کتابخوانان، شهروندان و اعضای کتابخانه های عمومی، غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد امکان دسترسی کتابخوانان و علاقمندان به کتاب و منابع خواندنی از اهداف این طرح است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان تصریح کرد: خیرین و افراد فرهنگ دوست می توانند با اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها سهیم باشند.

 

این مقام مسوول ادامه داد: در هفت دوره اجرای این طرح 200 هزار نسخه از کتاب های شهروندان و سازمان‌های دولتی به کتابخانه‌‌هاي عمومي استان اهدا شده است.

 

علاقمندان می توانند جهت اهدای کتاب های مازاد و بلا استفاده خود به یکی از کتابخانه های عمومی محل سکونت خود و یا به اداره کل کتابخانه های عمومی و ادارات کتابخانه های شهرستانهای تابعه مراجعه نموده و نسبت به اهدای کتابهای مورد نظر خود اقدام و یا با  شماره های  33471613  و33462917 داخلی (30 )تماس حاصل فرمایند.

 

همچنین شهروندان محترم می توانند نشانی و شماره تماس خود را به سامانه پیامکی اداره کل کتابخانه های عمومی استان  30009900096666  ارسال نمایند تا نسبت به دریافت کتاب ها توسط کتابخانه های عمومی استان اقدام شود.

نظر شما