شناسهٔ خبر: 24226817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارشناس مسائل مصر: السیسی در انتخابات پیش رو تخلف خواهد کرد

R1396/P36447/S8,88,90,95/CT3

به اعتقاد کارشناس مسائل منطقه‌ای، اکنون هر فردی که در میدان حاضر می­شد و از موقعیت خاصی برخوردار بود، می­توانست السیسی را کنار بزند. قطعاً السیسی در انتخابات پیش رو تخلف خواهد کرد، در غیر این صورت با ریزش بسیار زیادی از آرا روبه­رو می­شود.

صاحب‌خبر -

«سید هادی سید افقهی»، کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص بهره­ برداری واشنگتن از قاهره در طرح قدس و اقدامات غیر قانونی رئیس­ جمهور مصر در انتخابات ریاست ­جمهوری، با اشاره به اینکه السیسی در انتخابات پیش رو تخلف خواهد کرد، بیان داشت: حضور السیسی در دوره دوم ریاست جمهوری به ضرر او خواهد بود.

وی با توجه به توطئه­‌ای که آمریکایی­‌ها و صهیونیست­‌ها به همراهی متحدان منطقه­‌ای خود علیه قدس انجام دادند، گفت: رئیس‌جمهور مصر در عربستان سعودی با ترامپ دیدار کرده بود و در توطئه علیه مسئله فلسطین و طرح معروف به معامله قرن نقش داشت.

کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای با تأکید بر هدف واشنگتن از طرح قدس و نقش قاهره در آن اشاره داشت: ترامپ در ریاض این طرح را با همراهی محمود عباس، السیسی و ملک سلمان برای نابودی مسئله فلسطین و به فراموشی سپردن آن و جابجایی مردم غزه طراحی کرد.

وی با اشاره به انتخابات صوری ریاست جمهوری در مصر و عدم مشارکت جریان­های سیاسی در آن تأکید داشت: اکنون هر فردی که در میدان حاضر می­‌شد و از موقعیت خاصی برخوردار بود، می­‌توانست السیسی را کنار بزند.

سید افقهی با توجه به کاهش شدید محبوبیت و جایگاه رئیس‌جمهور مصر در بین مردم این کشور گفت: قطعاً السیسی در انتخابات پیش رو تخلف خواهد کرد، در غیر این صورت با ریزش بسیار زیادی از آرا روبه­ رو می­‌شود.

وی با تأکید بر افزایش نارضایتی­‌ها از عملکرد السیسی و تبعات این موضوع اشاره داشت: ممکن است السیسی دور دوم نیز رئیس‌جمهور مصر شود، اما این امر به ضرر او خواهد بود. چون محبوبیت السیسی روزبه‌روز کاهش می‌یابد و این امر به اینجا ختم نخواهد شد.

کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای با اشاره به فضای تک‌قطبی در حاکمیت مصر تأکید داشت: وضعیت کنونی سیاسی مصر موجب می‌شود که السیسی رئیس‌جمهور اکثریت نباشد؛ مگر اینکه در انتخابات تخلف کند و بمانند برخی از روسای جمهور جهان عرب به‌ صورت مادام‌العمر رئیس‌جمهور مصر شود.

انتهای پیام/

نظر شما