شناسهٔ خبر: 24226783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاشان| رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان

R7845/P1357/S6,1369/CT11

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان از رونمایی لوح ثبت جهانی فرش دستباف کاشان همزمان با برگزاری دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، احمد اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: المپیاد فرش دستباف کشور هر ساله در دو سطح دانشجویی و دانش‌آموزی در گرایش‌های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی با حضور نزدیک به 250 دانشجو و دانش‌آموز از سراسر کشور و 30 نفر داور و تیم اجرایی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان و دانشجویان فرش، ارزیابی توان علمی در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجوئی، شناسایی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان‌ها و کشور را از جمله اهداف برگزاری این المپیاد بیان کرد و افزود: سعی بر این است که با برگزاری این المپیاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر ـ صنعت فرش در دو سطح دانش آموزی ـ دانشجوئی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور با استفاده از نظرات متخصصین و صاحب‌نظران و تلفیق تجارب حاصل از سایر مسابقات که توسط دستگاه‌های مختلف برگزار شده، شیوه‌ای مناسب و کارآمد که بتواند به درستی میزان توانمندی آنان را نشان دهد طراحی شده است.

دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور با همکاری گروه فرش دانشگاه کاشان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مرکز ملی فرش ایران از هشتم تا دهم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما