شناسهٔ خبر: 24226502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بانوی ژاپنی تازه مسلمان شده مطرح کرد؛

وجود «ولایت فقیه» زندگی در ایران را برایم خوشایند کرده است

بانوی ژاپنی تازه مسلمان شده گفت: پس از مسلمان شدن به سفارش خداوند در قرآن برای رهایی از سختی‌ها به ایران هجرت کردم، چون اسلام دین رسمی ایران است و این کشور از نعمت ولایت فقیه برخوردار است در حالیکه هیچ کشور دیگری از این مسئله بهره‌مند نیست، از این رو زندگی در ایران برایم خوشایند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، سوگواره «یاس نبوی» با حضور جمعی از بانوان قمی، با اجرای الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون و با مهمانی بانوی ژاپنی تازه مسلمان شده عصر دیروز در گلزار شهدای حضرت علی‌ابن جعفر(ع) قم برگزار شد.

الهام چرخنده در ابتدای این برنامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: نمی‌خواهم از سختی‌هایی که این چند سال اخیر برایم پیش آمده بگویم، مهم این است که اکنون من در این نقطه و در جمع بانوان سرزمینم هستم.

وی افزود: در سال 1379 پا به عرصه سینما گذاشتم، تا 18 سالگی چادر بر سر داشتم ولی چون شناخت عمیقی نسبت به این پارچه مقدس نداشتم در سن 21 سالگی چادرم از سرم افتاد و از همان زمان همه چیزم را از دست دادم، زرق و برق‌های دنیا مرا گرفت و مبتلا به شهرت و ثروت شدم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: بدترین حالت ابتلا به دنیا زمانی است که دچار نوعی بی‌حسی نسبت به گناه می‌شوی و با انجام گناه احساس گناه نمی‌کنی.

 

*دنیا در حال روی‌آوری به سوی اسلام و قرآن است

چرخنده با بیان اینکه گفته می‌شود کسی که «لقمه» و «نطفه‌اش» پاک باشد بالاخره به سوی نور می‌رود عنوان داشت: راه‌های زیادی را رفتم، تجربه کردم، لمس کردم ولی از آنجایی که نطفه و لقمه‌ام درست بود حضرت زهرا(س) اجازه بازگشت به در خانه‌شان را به من داد.

وی افزود: می‌گویند آخر کفر ایمان است، یعنی وقتی همه جا را می‌گردی و بی‌ارزشی دنیا را می‌بینی و با داشتن ثروت و شهرت و عافیت ولی همچنان احساس آرامش نداری و حالت خوب نیست به دنبال حقیقت می‌روی تا آن را بیابی.

بازیگر سینما و تلویزیون اضافه داشت: در برهه‌ای از ایران رفتم تا بگردم به دنبال سؤوالاتی که مرا درگیر کرده بود، مانند اینکه «من که هستم؟»، «از کجا آمده‌ام؟»، « در جهان هستی کجا هستم؟»، «برای چه آمده‌ام؟»، «چرا در ایران آمده‌ام؟» و ...

چرخنده بیان داشت: با فرقه‌های مختلفی در خارج از کشور آشنا شدم و با آنان زندگی کردم چون به دنبال الگو بودم، مثل همه دنیا که برای خود الگویی دارند، البته دنیا فهمیده‌ است که الگوهایشان تقلبی است و اکنون به مرور در حال روی‌آوری به سمت قرآن، الگوی حقیقی هستند؛ همان قرآنی که برخی از ما مسلمانان ایرانی برای تزیین سفره‌های شب عید به سمتش می‌رویم و خاک روی جلدش را پاک می‌کنیم.

وی ادامه داد: وقتی برای پیدا کردن راه خود به خارج از کشور رفته بودم بعضی از اهالی کشورهای خارجی به من می‌گفتند « ما داریم سختی‌های زیادی را به جان می‌خریم تا شاید نوادگان ما به اسلام برسند آن وقت تو از ایران به اینجا آمده‌ای؟!!»، حتی یکی از آنان با چشمانی بهت‌زده به من گفت شما مسلمانان حضرت زهرا(س) را دارید و تو در اینجا در جست‌وجوی الگو هستی؟!!

 

*چرخنده: سینما و کسانی که قضاوتم می‌کنند پشیزی برایم ارزش ندارند

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: با وجود اینکه شرایطی در خارج از کشور وجود داشت که می‌توانستم در زمینه موسیقی و سایر تخصص‌هایم به درجات خوبی برسم ولی به میهنم ایران بازگشتم، بعد از آن راه را پیدا کردم و تصمیم گرفتم «حر» شوم و سینما و آدم‌هایی که قضاوتم می‌کنند پشیزی برایم ارزشی ندارد.

چرخنده بیان داشت: چادر فقط پنج متر پارچه نیست، هزاران رفتار زهرایی با خود به همراه می‌آورد. حضرت زهرا(س) نگفته است چادر بر سر کن ولی بی‌حیا باش. حضرت زهرا(س) قضاوت کردن خانواده‌های مدافع حرم را هم نمی‌پسندد.

وی اضافه داشت: طی سال‌های اخیر سختی‌های زیادی بر من گذشت، یک نفر بودم در مقابل همه؛ ولی خوشحالم که 11 هزار نفر در این چند سال چادر گرفتند.

 

*حادثه مشکوک 11 سپتامبر مرا به سوی تفحص درباره اسلام کشاند

مهمان این برنامه، فاطمه هوشینو، بانوی اهل ژاپن که پیشتر بر آئین بودائیسم بوده و چند سالی است که مسلمان شده و به ایران آمده تا علوم اسلام را فراگیرد و در این عرصه فعالیت کند نیز در ادامه این برنامه ابراز داشت: نمی‌دانم چگونه خدا را شکر کنم که به من اجازه تشرف به اسلام داده و به این سرزمین اسلامی یعنی ایران آورده است.

وی که مدرک تحصیل در رشته روابط عمومی و امور بین‌الملل را از دانشگاه ژاپن گرفته است اضافه داشت: آشنایی من با دین اسلام به دلیل کنجکاوی‌ام نسبت به این دین صورت گرفت چرا که مدام در برخی از رسانه‌های خبری بین‌المللی که دنبال می‌کردم، اسلام را دینی عقب‌مانده و مسلمانان را تروریست معرفی می‌کردند ولی وقتی مسئله 11 سپتامبر اتفاق افتاد آنقدر سازمان یافته بودن آن صحنه مشخص بود که فهمیدم توطئه‌ای است برای سیاه‌نمایی کردن علیه شیعیان در جهان و همین مسئله باعث شد به سمت آشنایی با این دین کشیده شوم.

هوشینو عنوان داشت: چون کتاب مطمئنی درباره آئین اسلام در دسترس نداشتم در ابتدای راه در اینترنت به دنبال ترجمه آیات قرآن به زبان انگلیسی می‌رفتم و می‌خوانم و آیات قرآن کم کم مرا مجذوب کرد.

 

*توضیحات قرآن درباره هدف خلفت انسان بسیار برایم جذاب بود

این بانوی تازه مسلمان شده ادامه داد: جذاب‌ترین بخش قرآن برایم آیاتی بود که درباره حقیقت خلقت و چگونگی زندگی انسان توضیح داده است؛ من پیش از قرآن انجیل را هم خوانده بودم و با برخی بزرگان سایر مذاهب نیز گفت‌وگو کرده بودم ولی علت خلقت انسان را پیدا نکرده بودم.

هوشینو اضافه داشت: به مرور با خواندن قران مأنوس شدم به گونه‌ای که هر شب قرآن را مطالعه می‌کردم، وقتی به خواندن سوره «یس» رسیدم نوری را در قلبم احساس کردم و حتی با چشمانم در عالم بیداری آن نور را دیدم، نوری که دستم را گرفت.

وی سوره «یس» را پیام شخصی از سوی خداوند دانست و گفت: بعدا در مورد سوره یس تحقیق کردم و فهمیدم این سوره درباره پیامبر اسلام(ص) نازل شده است و آن زمان فهمیدم نوری که مرا به سمت خود جذب کرد نور پیامبر اسلام(ص) بوده است.

این بانوی تازه مسلمان شده ادامه داد: پیش از مسلمان شدن بر آئین بودائیسم بودم، در آئین بودائیسم نماز و دعا وجود ندارد و فقط به معابد می‌رفتیم و نجوا می‌کردیم، در حقیقت بودائیسم نوعی بت‌پرستی است.

هوشینو افزود: وقتی بر آئین بودائیسم بودم هر چه تلاش می‌کردم می‌دیدم راه به جایی نمی‌برم، از این رو وقتی با اسلام آشنا شدم و آن نور را دیدم و حس کردم تبعیت از اسلام را در پیش گرفتم.

 

*بهره‌مندی ایران از «ولایت فقیه» زندگی در ایران را برایم خوشایند کرده است

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن سفارش کرده است برای حفاظت از دین خود و رهایی از سختی‌ها هجرت کنید عنوان داشت: من پس از مسلمان شدن به ایران هجرت کردم، چون اسلام دین رسمی ایران است و این کشور از نعمت ولایت فقیه برخوردار است در حالیکه هیچ کشور دیگری از این مسئله بهره‌مند نیست، از این رو زندگی در ایران برایم خوشایند است.

این بانوی تازه مسلمان شده اذعان داشت: طی مدتی که در کشورم درباره اسلام تحقیق می‌کردم مردی مسلمان در ایران از طریق فضای مجازی مرا در راه شناخت اسلام کمک می‌کرد، در کشور خودم مسلمان شدم و شهادتین را خواندم ولی مناسک تشرف به اسلام برایم اجرا نشده بود تا اینکه به دعوت همان مردی که از ایران مرا در راه شناخت اسلام کمک می‌کرد به ایران آمدم و سپس با ایشان به مسجدی رفتیم و مناسک تشرف به اسلام برایم اجرا شد؛ چندی نگذشت که همان آقا به من پیشنهاد ازدواج دادند و من با ایشان ازدواج کردم.

هوشینو ادامه داد: پس از اینکه با همسرم ازدواج کردم با هم به قم آمدیم و به حرم حضرت معصومه(س)، جمکران و کوه خضر رفتیم. وقتی وارد حرم حضرت معصومه(س) شدم احساس عجیبی به من دست داد.

وی بیان داشت: سال 89به ایران آمدم و اولین جایی که با همسرم در ایران به آنجا رفتیم حرم حضرت معصومه(س) بود، وقتی به حرم داخل شدم احساس عجیبی داشتم.

این بانوی تازه مسلمان شده افزود: نام قبلی من اتکو بود، چون پدر و مادر نداشتم بعد از مسلمان شدن تصمیم گرفتم اسم دختر پیامبر(ص) را بر خود بگذارم که پیامبر اسلام (ص) برای من پدری کند؛ وقتی حرم حضرت معصومه(س) را زیارت کردم احساس کردم مادرم را زیارت کرده‎‌ام، در حقیقت این بانوی بزرگوار را مثل حضرت زهرا(س) یافتم.

 

*بانوان غیرمسلمان آلمانی از خانم‌های بالاشهرنشین تهران باحجاب‌تر هستند

هوشینو ادامه داد: پیش از آمدن به ایران هیچ تصوری درباره زنان ایرانی نداشتم جز تصاویری که از آنان با چادر در اینترنت دیده بودم، مدتی که در تهران زندگی می‌کردم با خانمی آلمانی آشنا شدم که مسلمان نبود ولی به احترام این کشور حجاب را رعایت می‌کرد، وی به من گفت:« بانوان کشور من با وجود اینکه مسلمان نیستند از خانم‌های بالاشهرنشین تهران باحجاب‌‌تر هستند.

وی اذعان داشت: وقتی به ایران آمدم به دلیل مهمان‌پذیر بودن ایرانی‌ها احساس غریبی در ایران نمی‌کردم ولی پس از اینکه مبلغ اسلام شدم رفتارهای متفاوتی نسبت به من رقم می‌خورد؛ وقتی درباره حمایت از ولایت فقیه، تولید ملی و درباره خصوصیات زن مسلمان صحبت می‌کنم برخی‌ها رفتارهای مناسبی نسبت به من نشان نمی‌دهند.

این بانوی تازه مسلمان شده عنوان داشت: اگر فرزند دختر نصیبم شود نام او را «فاطمه حسنا» می‌گذارم چون به حضرت فاطمه(س) خیلی علاقه دارم و معنی واژه حسنا را نیز دوست دارم. اگر فرزند پسر نصیبم شود نام او را خضر می‌گذارم چون داستان‌هایی که درباره حضرت خضر(ع) شنیده‌ام برایم جالب است.

هوشینو اضافه داشت: رزق و روزی معنوی مردم ایران زیاد است، وجود ولایت فقیه، وجود مساجد، برگزاری مراسمات معنوی و ...  در ایران همگی رزق معنوی محسوب می‌شود که باید همواره به خاطر بهره‌مندی از این نعمت‌ها شکر خدا را به جای آورد.

 

*همسر شهید مدافع حرم: تنها خواسته‌مان از مردم تبعیت از ولایت فقیه است

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الطاف زیادی در حق شیعیان می‌کند گفت: الطاف حضرت زهرا(س)  را باید با تلاش برای فراهم کردن زمینه ظهور فرزند ایشان، امام زمان(ع) اندکی جبران کرد.

در ادامه این برنامه همسر شهید علی‌اکبر عرب، شهید مدافع حرم ضمن انتقاد از قضاوت‌هایی که برخی از مردم درباره خانواده‌های شهید مدافع حرم می‌کنند گفت: کسانی که با کنایه می‌گویند خانواده شهدای مدافع حرم وضع مالی خوبی دارند روزی در پیشگاه الهی باید جوابگو باشند.

وی افزود: هر سه فرزند من بسیار بابایی بودند، وقتی می‌خواهم خود را آرام کنم فقط به مصایب حضرت زینب(س) فکر می‌کنم.

همسر شهید مدافع حرم، شهید علی‌اکبر عرب تصریح کرد: تنها خواسته‌ای که از مردم داریم این است که پشت ولایت فقیه باشند و نگذارند ایشان تنها بماند یا حرفشان روی زمین بماند.

 

انتهای پیام

 

 

 

نظر شما