شناسهٔ خبر: 24225706 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان:

اعزام نیروهای ارتش پاکستان به عربستان توهین به پارلمان است

حوزه/ دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر در واکنش به اعزام نیروهای ارتش پاکستان گفت: این اقدام بدون تائید مجلس و سنای پاکستان تحقیر بزرگی در برابر این دو نهاد ملی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، رئیس شورای همبستگی ملی و جمعیت علمای(نورانی) پاکستان دکتر صاحبزاده ابو الخیر محمد زبیر در واکنش به اعلام اعزام نیروهای ارتش پاکستان، گفت: این اقدام بدون تائید مجلس و سنا این کشور تحقیر بزرگی در برابر این دو نهاد ملی است دولت باید جوابگو این تصمیم اشتباه باشد.

او گفت: اعزام نیروهای این کشور به عربستان بسیار نگران کننده است، در گذشته پارلمان از دولت خواسته بود که در جنگ یمن و عربستان بی طرف  باشد و میانجیگری کند، چرا دولت کنونی بدون اجازه نهاد های اصلی کشور تصمیم‌گیری میکند. باید دولت به تصمیمات پارلمان ملی احترام بگذارد و در مورد اعزام نیروهای نظامی به عربستان صرف نظر کند.

وی افزود: این مسله مهمی است باید دولت بجای منافع شخصی منافع ملی را ترجیح دهد و با در نظر گرفتن مشکلات امنیت مرزی کشور تصمیم‌گیری کند.

گفتنی است ارتش پاکستان اعلام کرد این کشور نیرو هایی به عربستان اعزام می کند تا در «ماموریت آموزش و مستشاری» شرکت کنند. این اقدام پاکستان در حالی انجام می شود که این کشور سه سال پیش با اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن مخالفت کرده بود.

هنوز نقش دقیق نیرو های اعزامی پاکستان به عربستان اعلام نشده، اما در بیانیه ای که روز پنجشنبه از سوی شاخه رسانه ای ارتش پاکستان منتشر شد، آمده است این نیروها در خارج از عربستان مستقر نخواهند شد.

ژنرال رحیل شریف، یکی از فرماندهان بازنشسته ارتش پاکستان، در حال حاضر به اصطلاح ائتلاف نظامی ضد تروریسم را، که رژیم سعودی چندی پیش از تشکیل آن خبر داد، فرماندهی می کند؛ اما هنوز مشخص نیست که آیا نیرو های اعزامی پاکستان در این ائتلاف حضور خواهند داشت یا خیر؟!

نظر شما