شناسهٔ خبر: 24225689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دعوت ایران از وزیر خارجه اکوادور برای سفر به تهران

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام سیاسی وزیر امورخارجه اکوادور بر تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد کشاورززاده، دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام سیاسی وزارت خارجه اکوادور ضمن ابلاغ دعوت رسمی از وزیرخارجه اکوادور برای سفر به ایران گفت: در شرایطی که به دنبال بحران‌های پی در پی حاصل از مداخلات فرامنطقه‌ای، منطقه خاورمیانه دوران پرتنشی را سپری می‌کند، خوشبختانه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران ثبات و اقتدار خود را حفظ کرده و ضمن تلاش برای برقراری و حفظ ثبات در منطقه، در مسیر توسعه قرار دارد و در این بین همواره تهران با تحولات منطقه مدبرانه و هوشمندانه رفتار کرده است.

در این دیدار که با حضور سعادت آقاجانی، سفیر کشورمان در کیتو انجام شد، دستیار وزیر امورخارجه کشورمان ضمن اشاره به برجام، افزود: یه رغم کارشکنی‌های دولت ترامپ، جامعه جهانی به ویژه اروپا، روسیه و چین حمایت و پایبندی خود را به این توافق اعلام کرده‌اند.

کشاورززاده گفت: به نظر بسیاری از ناظران، مخالفت ترامپ با برجام بی پایه و اساس است.

قائم مقام وزیرخارجه اکوادور نیز در این دیدار ضمن تشکر و استقبال از دعوت وزیرخارجه کشورمان از خانم «ماریا فراندا اسپینوسا»، وزیر خارجه اکوادور برای سفر به تهران، گفت: روابط با ایران برای اکوادور همواره از درجه بالایی از اهمیت برخوردار بوده و دراین راستا در تلاشیم حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و علمی و فناوری خود را با ایران گسترش دهیم.

رونالدو سوآرز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برجام بر حمایت اکوادور از این دستاورد حقوقی و بین المللی در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه نیز تاکید کرد.

قائم  مقام وزیر امور خارجه اکوادور در امور سیاسی و روابط خارجی در این ملاقات خاطرنشان کرد: اکوادور با جدیت به دنبال توسعه و تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

نظر شما