شناسهٔ خبر: 24225603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

لزوم استفاده از دانش کارشناسان رادیولوژی برای ارتقاء سطح سلامت

علی اکبر بهرامی فر عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی اظهار کرد: خدمات رادیولوژی به مناطق محروم در کشورمان به بهترین نحو انجام می شود و همه آحاد جامعه به نوعی با این رشته سر و کار دارند.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران از لزوم استفاده از دانش کارشناسان رادیولوژی برای ارتقاء سطح سلامت جامعه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر بهرامی فر عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی اظهار کرد: خدمات رادیولوژی به مناطق محروم در کشورمان به بهترین نحو انجام می شود و همه آحاد جامعه به نوعی با این رشته سر و کار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه چندی قبل با توجه به بخشنامه های صادره از سوی وزارت بهداشت این دغدغه ایجاد شده که کار درمان در کشورهای پیشرفته  همچنین کنترل اقدامات تشخیصی و درمانی ثانوی تحت عنوان قانون استارک یکی از اولویت های حوزه بهداشت و درمان است.
خود ارجاعی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان است

بهرامی فر با اشاره به اینکه خود ارجاعی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان است، افزود: از سال 94 انجمن رادیولوژی با توجه به این قانون سعی در راهگشایی برای نظارت بیشتر به اقدامات درمانی و خدمات مناسب و صحیح به بیماران نیازمند دارد و اعتراضات چندی پیش متخصصان رادیولوژی نیز بر همین اساس بوده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه حوزه رادیولوژی با هیچ گروه و رشته ای دارای منافع مشترک و یا اختلاف معنا داری نیست و هدف ما ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات مناسب بیماران است.

بهرامی فر اظهار کرد: نتایج خوبی در خصوص قانون منع خود ارجاعی و ارائه خدمات به مناطق محروم به دست آمده و من امیدوارم وزارت بهداشت با هدف کمک هرچه بیشتر به خدمات و افزایش سطح سلامت از کارشناس های رادیولوژی استفاده کند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید با انجام اقداماتی موثر جلوی ضررهای مالی و جانی ناشی از اجرای طرح خودارجاعی را بگیرد.

نظر شما