شناسهٔ خبر: 24225598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت رییس جمهور اسلوونی از گفت و گوهای دو کره

پکن - ایرنا - 'بوروت پاهور' رئیس جمهور اسلوونی حمایت جدی خود را از فشار کره جنوبی بر کره شمالی به منظور گفتگو و حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته ای پیونگ یانگ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رییس جمهور اسلوونی با این حال اظهار نگرانی کرده است کره شمالی ممکن است به راحتی از سلاح هسته ای خود به عنوان 'تنها اهرم فشار' دست نکشید در این صورت همکاری جهانی بسیار مهم است تا فشار بیشتری بر پیونگ یانگ برای دست کشیدن از جاه طلبی های هسته ایش، وارد کند.
وی در گفت و گو با یونهاپ ادامه داد: اگرچه من هم مانند دیگران گاهی اوقات با تصمیم 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی برای برقراری گفت و گو بین دو کره با دیده تردید نگاه می کنم اما در عین این تصمیم را می ستایم، معتقدم کار مشکل اما در عین حال درست است.
بوروت افزود: من از تلاش های رییس جمهور کره جنوبی حمایت می کنم تلاش های او در این راستا الهام بخش خوبی برای جامعه بین المللی خواهد بود.
'بوروت پاهور' رئیس جمهور اسلوونی به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ به کره جنوبی سفر کرده بود او در این سفر با رییس جمهور کره جنوبی دیدار و همچنین از منطقه امنیتی غیر نظامی مرز دو کره 'دی‌ام‌زد' (DMZ) بازدید کرد.
اکنون این منطقه یک منطقه امنیتی مشترک میان دو کره است و مذاکرات دو کشور برای شرکت کره شمالی در المپیک زمستانی در این منطقه برگزار شد.
این مصاحبه روز آخر سفر رییس جمهور اسلوونی به کره جنوبی انجام شده بود.
بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.
دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.
**آساق**1904**

انتهای پیام /*

نظر شما