شناسهٔ خبر: 24225507 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پیشنهاد گردشگری

«راگه» دره‌ای با سقف پر ستاره

دره «راگه» از جاذبه های گردشگری دیدنی ایران است که در استان کرمان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

عصرایران - برای آخرین ماه‌های سال 96 و روزهای سرد زمستان یک سفر مهیج را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تجربه این سفر باید راهی استان کرمان شوید تا از دره‌ای عمیق و بکر بازدید کنید. این سفر می‌تواند برای شما سراسر هیجان باشد زیرا «دره راگه» پدیده‌ای است که در اثر فرسایش آبی در دشت رفسنجان ایجاد شده است.

این دره در نزدیکی شهر رفسنجان قرار دارد. جالب است بدانید که عمق این دره 70 متر و عرض آن 180 متر و طول آن 20 کیلومتر است؛ یعنی باید خود را برای راهپیمایی 20 کیلومتری آماده کنید.

فضای درونی این دره بسیار زیبا و فوق العاده است، زیرا یک رودخانه دائمی در این دره جاری است. فرسایش‌های موجود در این منطقه فضای زیبایی در درون دره ایجاد کرده است.

این دره از خصوصیات بسیار ویژه‌ای برخودار است که می‌تواند در اقتصاد گردشگری رفسنجان تاثیر بسیاری داشته باشد.

اما بهتر است در این سفر به حیات وحش بکر منطقه نیز توجه داشته باشید زیرا حیات وحش این منطقه شامل عقاب، دراج و کبک است که بی‌شک دیدن این حیوانات بسیاری مهیج است.

جالب است بدانید این دره مکانی برای رصد آسمان و دره نوردی و کوهنوردی است، به همین دلیل بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

شاید بخش جالب دیگر قدمت این دره باشد. راگه حاصل فرسایش آب رودخانه دائمی گیودری و متعلق به دوران چهارم زمین شناسی (کواترنری) است. درواقع براساس تخمین‌های زده شده سن این دره حدود 20 هزار سال است.

در داخل این دره و بر دیوارهای آن ساختارهایی زیبا وجود دارد که شبیه به سنگ‌های تراشیده است. درواقع این دیوارها مانند سنگ‌های تراشیده شده ‌ای است که از تمدن‌های گذشته باقی مانده است.

پیشنهاد ما این است، اگر این دره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، آسمان شب آن را از دست ندهید. باتوجه به کویری بودن منطقه مشاهده آسمان شب از درون این دره زیبایی وصف نشدنی دارد. راگه در کنار ژئو پارک جهانی قشم و ژئو پارک ارس، سومین ژئو پارک ایران است.

برچسب‌ها:

نظر شما