شناسهٔ خبر: 24225283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اندیشمندان غیرایرانی از «حضرت روح الله» می گویند:

شمیم انقلاب در دنیا پیچید/ طنین« لبیک یا خمینی» در کشورهای جهان

حوزه/ اکنون ۳۹ سال از انقلاب حضرت روح الله می گذرد و هنوز هم صدای جاویدان پیرجماران در سراسر تاریخ به گوش می رسد و نامش برای جهانیان غرورآفرین است و دشمن از هیبتش می هراسد ...

صاحب‌خبر -

 خبرگزاری حوزه»  - بیرجند/ یادش بخیر، روزی که عصاره تاریخ بر صحیفه سرخ بهمن چکید. روزی که سیمای زیبای یوسف دیده کنعانیان عشق را بصیرت بخشید. روزی که امام به میهن اسلامی قدم نهاد و یاس های باغ انقلاب را ترنم شادمانی بخشید.

اکنون 39 سال از آن روزها می گذرد، اما هنوز هم صدای جاویدان امام(ره) در سراسر تاریخ به گوش می رسد و نامش برای جهانیان غرورآفرین است و هنوز هم در سراسر کشورهای اسلامی از او به نیکی یاد می شود.

هنوز که هنوز است، دشمن از هیبتش می هراسد و پشتوانه ای برای مظلومان جهان است. هنوز طعم شیرینش برای مردم نیکی به جای می گذارد و سخنانش نصب العین ملت های بزرگ جهان است.

مبلغین و فعالانی از کشورهای نیجیریه، یمن، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و هندوستان چندی قبل در همایش بین المللی نهضت جهانی حضرت روح الله، در بیرجند گرد هم آمده بودند تا از معمار کبیر انقلاب سخن بگویند.

توطئه دشمنان در یمن ادامه دارد

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله اظهار کرد: کشور یمن از جمله کشورهایی بود که به دست امام علی(ع) مسلمان شده و مردم این کشور به درک حق با منطق و عدل پرداختند.

حجت الاسلام سید حسن علی العماد ضمن اشاره به وجود روایات مختلف از پیامبر اکرم(ص) در مورد یمن، تصریح کرد: در سخنی از نبی اکرم(ص) آمده که "حکمت از یمن است" و ایشان در جایی دیگر فرموده اند "هر کسی یمن را دوست دارد مانند این است که من را دوست دارد."

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن با بیان این که از زمان رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) نقشه دشمن بر علیه یمن آغاز شده، تصریح کرد: امروز نیز توطئه های دشمنان در این خصوص ادامه دارد و دشمن می داند که یمن پایگاه مردمی است.

العماد با تاکید بر این که دشمن به این نتیجه رسیده که مردم یمن با امام علی(ع) هستند، خاطرنشان کرد: مردم یمن به چه گناهی باید کشته شوند؟ و جوابی که به نظر می رسد آن است که تمدن این مردم علوی است و همه عاشقان امام علی(ع) هستند، قتل و عام می شوند.

60 درصد بیمارستان های یمن زیر گلوله دشمن

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن ضمن اشاره به این نکته که همه امکانات، تجهیزات و رسانه ها در دست عربستان بوده تا یمن را نابود سازند، عنوان کرد: آنان در مدت 40 سال اخیر بسیاری از مناطق را ویران کردند، آن ها شبانه روز تلاش می کنند تا به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام العماد در ادامه صحبت هایش به بیداری جهان اسلام توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره ای داشت و گفت: از ایران اسلامی مردی بلند شد و سبب زنده شدن یمن شد، سخنرانی های امام راحل(ره) و شعارهای ایرانی به گوش مردم یمن رسید و آن ها را باری دیگر زنده کرد.

وی با تاکید بر این که مردم نباید فریب رسانه های غربی را بخورند، بیان کرد: عربستان سعودی طی سه سال اخیر مردم زیادی از یمن را قتل و عام کرده است و برخی از مردم نیز به علت بیماری وبا کشته شده اند.

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن اضافه کرد: هرچند سازمان ملل را قبول نداریم، اما طبق آمار این سازمان، در هر روز حداقل 5 کودک یمنی کشته می شوند و بزرگترین فاجعه انسانیت در این کشور رخ داده است.

حجت الاسلام العماد تبیین کرد: 60 درصد بیمارستان های یمن توسط آل سعود با خاک یکسان شده است و بسیاری از فرودگاه ها، بازارها، مدارس و دانشگاه ها را بمباران کردند.

وی ضمن ابراز تأسف از این که متأسفانه کشورهای پولدار و مسلح دنیا دست به دست یکدیگر داده اند و به بمباران یمن می پردازند، اظهار داشت: هر کس هم کوچکترین حرفی بزند آن را با اسلحه و زور خفه می کنند.

مظلومیت یمن به گوش جهانیان برسد

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن در این همایش با اشاره به این نکته که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شبکه بی بی سی گفته می خواهیم جلوی ایران را بگیریم تا این کشور زمینه سازی ظهور مهدی موعود(عج) را فراهم نکند، اظهار داشت: همانطور که سید حسن نصرالله گفت نه بن سلمان و نه هیچ کس دیگر نمی تواند جلوی ظهور حضرت مهدی(عج) را بگیرد، مهدی(عج) می آیند و سبب نابودی تمام مستکبران می شود.

حجت الاسلام العماد با بیان این که آل سعود همان اقدامات فرعون را انجام می دهند، گفت: چرا امروز آن کسانی که منتظران ظهور امام زمان(عج) هستند، نگاهشان به سمت یمن نیست؟، وقتی پرچم در یمن بلند شود ظهور نیز محقق خواهد شد و دشمن در تلاش است تا این پرچم بلند نشود.

وی از همه مردم جهان خواست تا برای پیروزی و آزادی یمن دعا کنند و ابراز کرد: جوانانی که در فضای مجازی کار می کنند؛ چرا مظلومیت یمن را نمی رسانند؟ این مظلومیت یمن باید به جهان برسانید؛ زینبی(س) و سجادی(ع) کار کنید، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) مظلومیت کربلا را به گوش جهانیان رساندند و امروز جوانان می توانند"هل مِن ناصر یَنصُرُنی" را به جهان برسانند.

دشمن به دنبال فراموشی پیام انقلاب است

دبیرکل جنبش تنظیم مستقبل العداله یمن اضافه کرد: آنچه مسلم است آن است که اگر این مظلومیت به جهان برسد، سایر ملت ها بیدار می شوند، امروز  مظلومیت عجیبی در یمن صورت می گیرد که دشمنان آن را سانسور می کنند.

العماد تصریح کرد: دشمنان می خواهند همه کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق، جمهوری اسلامی ایران و یمن را نابود کنند، دشمنان را باید شناخت و همه با هم به سوی عدالت برویم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند "نابودی آل سعود و طاغوت ها محقق می شود و بینی آن ها به خاک مالیده می شود"، این سخن رهبر معظم انقلاب به طور قطع محقق خواهد شد، ما به فرمایشات ایشان ایمان داریم.

العماد بیان کرد: دشمن از همه وسایل استفاده کرد تا یمنی ها انقلاب و امام خمینی را نشناسند و پیام اسلام نیز به یمنی ها و دیگر کشورها رسید.

 افکار امام (ره) وارد میدان عملی شد

مبارز و فعال فرهنگی پاکستان نیز با بیان اینکه شیعیان قبل از انقلاب در پاکستان هیچ موقعیتی نداشتند، گفت: اولین نهضت فقه جعفری بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و تفکر انقلاب و امام راحل را بیان کرد.

علی احمد صادقی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مسلمانان به ویژه مسلمانان پاکستان، افکار امام خمینی(ره) و آثار آن را در میدان عملی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه امروز به همت ایرانیان، اسلام در پاکستان و هندوستان گسترش یافته است، افزود: همچنین جمعیت علمای اهل سنت پاکستان بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد که هدفش اجرا کردن راه محمدی بود.

بنا به گفته مبارز، مبلغ و فعال فرهنگی پاکستان، بعد از انقلاب اسلامی زبان فارسی در دانشگاه پاکستان تدریس می شد.

 به انقلاب افتخار می کنیم

مبلغ و مبارز فرهنگی نیجریه هم با بیان اینکه انقلاب مانند دریا است که می توان از تمامی نعمت های آن بهره مند شد، افزود: به انقلاب افتخار می کنیم و همواره آن را ارج می نهیم.

محمد مختار با بیان اینکه اسلام عزت دارد نه ذلت، گفت: شیخ زاکزاکی بر این عقیده است که مسلمانان نباید با ذلت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه نیجیره قلب آفریقا است و در حال حاضر قریب به 70 درصد معادل 25 میلیون نفر آن نیز مسلمان هستند، افزود: شیخ زاکزاکی همواره مردم نیجریه را به قیام دعوت کرد.

مختار با بیان اینکه نیجریه منابع زیادی دارد، اما مردم از آن استفاده نمی کنند، افزود: قریب به دو سال پیش در نیجیره بیش از هزار نفر به شهادت رسیدند.

امام(ره)، الگویی برای جوانان قندهاری

مبلغ دینی و فعال فرهنگی افغانستان هم با بیان اینکه هیچ کشوری مانند افغانستان تحت تأثیر اندیشه های انقلاب اسلامی قرار نگرفته است، گفت: در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و یک ماه و دو روز بعد، در همجوار ایران به حمایت از انقلاب اسلامی قیام خونین پیش آمد.

حاج مختار اسماعیلی بیان کرد: ای کاش استکبار به سردمداری آمریکای جنایتکار آن همه گرفتاری برای انقلاب نو پای جمهوری اسلامی ایران خلق نکرده بود.

مبلغ دینی و فعال فرهنگی افغانستان با بیان اینکه این جوانان پیرو آرمان های انقلاب هستند، افزود: بعد از سال ۱۳۵۴، قریب به ۹۵ درصد از جوانان قندهاری جزء مقلدین حضرت امام (ره) قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه سقوط شاه بهترین خبر برای جوانان قندهاری بود، اظهار کرد: کتب شهیدان مطهری و صیاد شیرازی، منبع فعالیت های فرهنگی جوانان قندهاری است.

انتهای پیام/

نظر شما