شناسهٔ خبر: 24224940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی نیروهای کردی:ورود ارتش سوریه به عفرین مقابله با حضور ترکیه است

اربیل – ایرنا – سخنگوی یگان های مدافع خلق اعلام کرد که ورود بخشی از نیروهای ارتش سوریه به شهر عفرین برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه از سوی دولت ترکیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، «نوری محمود» سخنگوی نیروهای مدافع خلق سه شنبه شب در گفت و گو با رسانه های کردی در شمال سوریه افزود: ورود بخشی از نیروهای ارتش سوریه به شهر عفرین برای مقابله با حملات دولت ترکیه است.
وی افزود: ارتش سوریه امروز مورد اعتراف کشورهای جهان است و از سوی دیگر حفاظت از خاک این کشور برعهده آنهاست بنابراین حضور ارتش به منظور دفاع از تمامیت ارضی سوریه است.
این مقام کرد سوری ادامه داد:اکنون برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه ضروری است همه در کنار همدیگر از کشورمان محافظت و این وظیفه برعهده ما و ارتش سوریه است.
نوری محمود تصریح کرد که در پی درخواست ما برای حضور ارتش سوریه روز سه شنبه بخشی از این نیروها برای حفاظت از مرزهای کشور وارد شهر عفرین شدند.
در پی توافقات صورت گرفته بین نیروهای مدافع خلق و دولت سوریه شماری از نیروهای ارتش بعدازظهر سه شنبه وارد شهر عفرین شده و پس از استقبال از سوی مردم این شهر روانه مرز با ترکیه شدند.
دولت آنکارا هدف از عملیات نظامی در سوریه را نابودی عناصر 'حزب کارگران کردستان ترکیه' (پ.ک.ک)، 'حزب اتحاد دمکراتیک سوریه' (پ.ی.د) و 'یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) در عفرین بیان کرده است.
مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ) را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.
خاورم**2*351 ***1010

انتهای پیام /*

نظر شما