شناسهٔ خبر: 24224806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نتانیاهو از «شکار جادوگر» از سوی رسانه‌ها انتقاد کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرونده مربوط به اتهامات جدید علیه خود را «شکار جادوگر» تحت فشار رسانه‌ها توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحقیقات جدید پلیس درباره اتهامات فساد خود را «شکار جادوگر از سوی رسانه ها» نامید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحقیقات جدید پلیس درباره پرونده فساد خود را تحقیقاتی بی اساس دیگری تحت فشار رسانه ها دانست و در ادامه افزود که شکار جادوگر از سوی رسانه ها با تمام نیرو ادامه دارد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دو نفر از افراد بسیار نزدیک به نخست وزیر این رژیم را به همراه مقامات ارشد شرکت مخابراتی «بزک»  بازداشت کرده است.

رسانه های صهیونیستی نیز اعلام کردند بازرسان پرونده نتانیاهو به دنبال مشخص کردن این موضوع هستند که آیا این شرکت مخابراتی در عوض پوشش خبری مناسب نتانیاهو منفعتی دریافت کرده یا خیر.

همچنین کانال دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که پلیس به این مسئله مظنون است که آیا نخست وزیر رژیم صهیونیستی بابت پوشش خبری از سوی سایت «والا»، که از زیرمجموعه های شرکت بزک است، در عوض مقرراتی که از طریق آن این سایت می تواند کنترل سهام دارانش را در اختیار بگیرد، معامله کرده است. این کانال همچنین گزارش داد نتانیاهو احتمالا  بابت این مسئله مورد بازجویی قرار می گیرد.

دستگیری مقامات نزدیک به نتانیاهو کمتر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که پلیس اسرائیل اعلام کرد که نخست وزیر با اتهامات مربوط به فساد روبرو است.

او متهم به دریافت هدایایی گرانبها و نیز مذاکره با ناشر پرفروش ترین روزنامه صهونیستی، برای پوشش خبری بهتر از او در عوض اعمال محدویت های برای روزنامه رقیب آنها است.

نتانیاهو که برای موقعیت سیاسی خود می جنگد، تمامی اتهامات وارده را انکار کرده است. او گفت بعد از آنکه در پرونده های 1000 و2000 مشخص شده چنین اتهاماتی صحیح نیست رسانه ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا مورد تازه ای را تحت عنوان پرونده 4000 مطرح کنند.

پرونده موسوم به پرونده 1000 به اتهامات نتانیاهو درباره دریافت هدایای گرانبها از بازرگانان میلیونر مربوط است. پرونده 2000 به چند مورد گفتگو با ارنون موزس، ناشر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، اشاره دارد.

پرونده جدید فساد مالی نتانیاهو که موسوم به «پرونده 4000» است به پلیس ارجاع داده شده و گفته می شود که خطرناکترین پرونده علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. دادستان کل رژیم صهیونیستی باید درباره اتهامات جدید تصمیم گیری کند، تصمیمی که ممکن است ماهها به طول بیانجامد.

همچنین بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی تحقیقات و بازجویی پلیس این رژیم در چهارمین پرونده فساد، ژاک حین وکیل، رئیس تیم دفاع از نتانیاهو استعفا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما