شناسهٔ خبر: 24224803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

طرح بوکوحرام با ربودن دختران یک مدرسه ناکام ماند

فرار دانش آموزان دختر یک مدرسه شبانه روزی پیش از حمله بوکوحرام، موجب ناکام ماندن این گروه تروریستی برای ربودن آنها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، شاهدان عینی می گویند دانش آموزان دختر و آموزگاران مدرسه ای شبانه روزی در شمال شرقی نیجریه پیش از یورش نیروهای جهادی بوکو حرام از آنجا فرار کرده اند.

به گفته آنها نیروهای بوکو حرام روز دوشنبه سوار بر کاروانی از وانت ها وارد شهر دپاچی در ایالت یوب شدند، و شروع به تیراندازی و منفجر کردن برخی نقاط کردند. اما خدمه و دانش آموزان مدرسه با شنیدن صدای حمله گوش به زنگ شدند و فورا آنجا را ترک کردند.

گروه بوکو حرام در آوریل ۲۰۱۴ بیش از ۲۷۰ دختر را از مدرسه دیگری در شهر چیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده بودند که در سپتامبر گذشته گروهی شامل بیش از ۱۰۰ دختر چیبوکی نزد خانواده هایشان برگشتند. بیشتر این دختران در یک برنامه جنجالی مبادله زندانی میان دولت و شورشیان آزاد شدند. دولت در آن زمان پنج فرمانده این گروه را رها کرد. اما هنوز بیش از ۱۰۰ نفر از آن دختران در دست بوکو حرام اسیر هستند و محل نگهداری آنها معلوم نیست.

ساکنان و غیرنظامیان مسلح در دپاچی می گویند بوکو حرام این بار قصد ربودن دختران مدرسه این شهر را داشتند. تروریست ها  بعد از ورود به مدرسه و مشاهده غیبت دانش آموزان و خدمه، ساختمان آن را غارت کردند.

شاهدان عینی می گویند که نیروهای امنیتی نیجریه با حمایت جنگنده های ارتش بعدا این حمله را دفع کردند.

بوکوحرام با هدف برقراری یک حکومت مستقل در شمال نیجریه سال هاست علیه دولت می جنگند. تخمین زده می شود که این مناقشه باعث مرگ ده ها هزار نفر شده است.

دختران چیبوک نماینده کسر کوچکی از زنانی هستند که این گروه طی ۸ سال شورشگری در شمال نیجریه ربوده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما