شناسهٔ خبر: 24224775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

حضرت زهرا برای احیای ولایت و برخورد با منکر قیام کردند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: یکی از اقدامات حضرت زهرا(س) بحث امر به معروف و نهی از منکر است؛ معروفی به نام ولایت فراموش شد و منکری به نام سقیفه در جامعه فراگیر شد و لازم بود کسی برای این مسأله فریاد بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی سه شنبه شب که در محفل فاطمی واقع در خیابان جی برگزار شد، گفت: بزرگ ترین گناه سقیفه عدم اطاعت از فرمان خداوند و رسول بود.

وی در ابتدا افزود: یکی از اقدامات حضرت زهرا(س) بحث امر به معروف و نهی از منکر است؛ معروفی به نام ولایت فراموش شد و منکری به نام سقیفه در جامعه فراگیر شد و لازم بود کسی برای این مسأله فریاد بزند و این یک وظیفه عمومی است که هر کس با ایجاد شدن این شرایط باید به اندازه وسعش قیام کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر برخلاف جهاد که مخصوص مردان است، زنان نیز باید اقدام کنند؛ حضرت زهرا(س) در امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نمی توانستند سکوت کنند چرا که سکوت در برابر این منکر اجتماعی سبب سقوط اسلام به طور کامل می شد؛ در هیچ زمانی نمی توان با گفتن این که امام عصر(عج) ظهور می کنند، از انجام وظیفه کوتاهی کرد و یا این که در مسائل تحقیق و تدبیر نکرد و اشتباهات را پای تقدیر گذاشت.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تبیین کرد: از دیدگاه قرآن هر کس در جامعه امر به منکر کند و نهی از معروف کند و از کسی دستگیری نکند و ارتباطش با خداوند قطع باشد، منافق است و از طرف دیگر، مؤمنان برخلاف منافقان دوست یکدیگر هستند و طبق قرآن امر به معروف و نهی از منکر می کنند، نمازشان را به پا می دارند، زکات می دهند و مطیع خداوند و رسولش هستند.

خطیب توانا تبیین کرد: منکرات نُه قسم هستند و شامل منکر اعتقادی، منکر اخلاقی، منکر اقتصادی، منکر اجتماعی، منکر خانوادگی، منکر سیاسی، منکر نظامی و منکر عبادی است؛ اذهان مردم در مبحث امر به معروف و نهی از منکر فقط به بدحجابی معطوف می شود.

وی با بیان این که نماز بزرگ ترین معروف است، اظهار کرد: نماز بسیار مهم است و همچون سدی که برای حیات یک شهر نیاز است برای محافظت انسان در برابر سیل گناهان لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: بزرگ ترین گناه سقیفه عدم اطاعت مستقیم از دستور خداوند و رسول(ص) بود؛ انواع منکرات با یکدیگر تفاوت دارند و رفتار و برخورد با منکرات نیز متفاوت است؛ لذا حضرت زهرا(س) برای برخورد با منکراتی که ایجاد شده بود، همه جوره هزینه کردند./867/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما