شناسهٔ خبر: 24224773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تجمع علمای مسلمان لبنان:

نیروهای ترکیه اشغالگر هستند

علمای شیعه و سنی لبنان با اشغالگر خواندن نیروهای ترکیه خواستار خروج آنان از خاک سوریه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که پس از نشست امروز صادر شد، به بررسی اوضاع سیاسی منطقه پرداخت و نوشت: تنش و بحران و درگیری های کشورها در منطقه افزایش یافته است و هم اکنون شاهد درگیری میان کشورهایی هستیم که تا پیش از این در راستای سرنگونی دولت سوریه که آن را مقدمه سرنگونی محور مقاومت می دانستند، با یکدیگر همکاری می کنند.

این تجمع شکست توطئه دشمنان را نتیجه ایستادگی محور مقاومت در میدان های مختلف توصیف کرد و افزود: اقدام ترکیه در اشغال سوریه به بهانه نبرد با گروه هایی که به این کشور ضربه می زنند، سبب شد تا در برابر آمریکا قرار گیرد. این در حالی است که این دو کشور با یکدیگر همکاری کرده و به اعزام تروریست ها به سوریه می پرداختند.

در ادامه این پیام آمده است: تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه نیز به سرنگونی جنگنده اف 16 انجامید تا پس از آن درباره هرگونه تجاوز برحذر باشد و به شیوه های دیگری برای مقابله با دستاوردهای محور مقاومت بیاندیشد. 

تجمع علمای مسلمان گسترش انتفاضه در فلسطین و روش های جدید برای ضربه زدن به دشمن نظیر پرچم های بمب گذاری شده در غزه درس بزرگی به رژیم صهیونیستی داد و ثابت کرد که مقاومت از هر وسیله ممکن برای دفاع از ملت و محافظت از مقدسات در برابر تجاوزهای دشمن بهره می گیرد.

این تجمع اظهار داشت: نیروهای ترکیه اشغالگر به شمار آمده و سوریه حق دارد در برابر این اشغالگری بایستد. ترکیه باید به سرعت از عفرین و خاک سوریه عقب نشینی کرده و به نیروهای مشروع اجازه بدهد وظیفه خود را انجام دهند.

علمای شیعه و سنی لبنان تصریح کردند: گروه های کُرد باید با ارتش هماهنگ شده و امکانات خود را در خدمت مقاومت اشغالگران قرار دهند و به تفکر درباره برپایی دولت مستقل که هیچ مصلحتی برای کردها ندارد به شدت خودداری کنند.

آنان ادامه دادند که تجزیه سوریه و تشکیل دولت کُرد کاملا به سود دشمن صهیونیستی است بنابراین دولت سوریه باید متعهد شود که حقوق کامل کردها را در نظر گرفته و آنان را در اداره دولت مشارکت دهد.

علمای لبنان بر لزوم برگزاری مراسم های آگاهی مردم به تحولات فلسطین اشغالی به ویژه تجاوزهای روزمره علیه غزه و بمباران این منطقه تأکید کرده و خاطرنشان ساختند: گروه های مقاومت باید عکس العمل نظامی و امنیتی دردناکی به این جنایت های رژیم صهیونیستی داشته باشند.

در ادامه این پیام، ممنوعیت اذان در مساجد مناطق فلسطین اشغالی محکوم شده و آمده است: این یک بحران آفرینی به شمار آمده که باید در برابر آن ایستاد. صهیونیست ها با چنین تصمیم هایی درصدد یهودی سازی و جلوگیری از مراسم های دینی اسلامی و مسیحی هستند.

تجمع علمای مسلمان همچنین اعلام نامزدهای حزب الله و جنبش امل از سوی سید حسن نصرالله را تبریک گفت و افزود: این نامزدها باید به پارلمان به عنوان وظیفه ای ملی و شرعی نگریسته که باید شبانه روز در یپ تحقق مصالح وطن و ملت باشند نه اینکه به پست و مقام رسیده و از امتیازهای آن استفاده کنند./980/ب901/د

نظر شما