شناسهٔ خبر: 24224413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

سورپرایز بغداد برای رئیس جمهوری لبنان

النشره: فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق در جریان یک ضیافت ناهار در قصر السلام در بغداد برای میشل عون رئیس‌جمهوری لبنان جشن تولد گرفت و او را غافلگیر کرد!

انفجار در جلال‌آباد

رویترز: مقام‌های افغان دیروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، در پی انفجار در هتلی در شهر جلال‌آباد در شرق این کشور دست کم سه تن از سالخوردگان قبیله‌ای کشته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.

مخالفت ریاض با امنیت منطقه‌ای

روسیا الیوم: وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد، برخلاف آنچه که قطر پیشنهاد داده است، ریاض خواهان مشارکت در یک ائتلاف امنیتی منطقه‌ای همچون اتحادیه اروپا نیست. پیشتر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از کشورهای منطقه خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و توافق امنیتی را همچون اتحادیه اروپا امضا کنند تا منطقه 
را از لبه پرتگاه دور سازند.

پنهان کاری میانمار

گاردین: به گفته یک گروه ناظر حقوق بشر، دولت میانمار برای از میان برداشتن شواهد مربوط به قتل عامل روهینجایی‌ها توسط نیروهای ارتش، اقدام به نابود کردن یک گور دسته جمعی با بولدوزر کرده است. این ادعا پس از انجام تحقیقات از سوی آژانس‌های خبری آسوشیتدپرس و رویترز مطرح شده که در آن شواهدی درباره وجود گورهای دسته جمعی وجود داشت.

آزمایش موشکی هند

اسپوتنیک: یک منبع آگاه از سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای استراتژیک و با برد ۱۲۴۲ مایل خبر داد. هند هم‌اکنون از سری موشک‌های Agni-I با برد حدودا ۴۳۰ مایل، Agni-II و  Agni-IIIبا برد ۱۵۵۰ و ۲۱۷۵ مایل و Agni-V با برد ۳۱۰۰ مایل برخوردارد است.

رزمایش دریایی مصر با فرانسه

النشره: سرهنگ «تامر رفاعی» سخنگوی نظامی نیروهای مسلح مصر در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، یگان‌هایی از نیروهای مصری و فرانسوی فعالیت‌های آموزشی مشترک خود موسوم به «کلئوپاترا ۲۰۱۸» را آغاز کردند.
 

نظر شما