شناسهٔ خبر: 24224335 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

پیشنهاد

صاحب‌خبر -

جواد لگزیان

بازاریابی مد

در دوران معاصر، مد پدیده‌ای بی‌حد و مرز است که انسان‌ها را بیش از گذشته به هم نزدیک می‌کند، به آن‌ها شخصیت و هویت می‌بخشد و آن‌ها را به هم شبیه می‌کند.آنچه در میان مجموعه فعالیت‌های این صنعت بیش از همه بارز و آشکار است، نقش بازاریابی در ایجاد توسعه مد است.
کتاب بازاریابی مد که کتابی ایده‌آل برای دانشجویان و فارغ‌التحصیل رشته‌های مد، کسب‌وکار بازاریابی و نیز فعالان حوزه بازاریابی است، با این هدف نوشته شده که به خواننده خود بینشی در زمینه نقش متمایز بازاریابی صنعت مد ببخشد، شکاف بین دانشِ بازاریابی در بازار مد و دیدگاه‌های تجربی را پر کند. این کتاب که با سرفصل مشتری و مصرف مد آغاز می‌شود با در نظر گرفتن حوزه‌های کلیدی نظیر تحقیقات، جایگاه‌سازی، قیمت‌گذاری، کانال‌های توزیع و ترویج، رویکردهای جدید در بازاریابی مد، برنامه‌ریزی استراتژیک و تاکتیکی در بازاریابی مد، دیدگاه‌هایی درباره نقش متغیر بازاریابی به مخاطب می‌دهد و میان نظریه‌های بازاریابی و بافت مدرن کسب‌وکار مد، ارتباط برقرار می‌کند.از دیگر مباحث جذاب و کلیدی کتاب، برندسازی در تجارت مد و تجملات است. این کتاب علاوه بر اهداف مذکور به تجزیه و تحلیل رابطه میان تئوری و عمل در بازاریابی در صنعت مد پرداخته است که مطالب زیر را در ۱۰ فصل شامل می‌شود: مشتری و مصرف مد،اطلاعات و تحقیقات بازاریابی پیرامون مد، بخش‌بندی، هدف‌گیری و جایگاه‌یابی در بازاریابی مد، آمیخته بازاریابی: محصول مد،آمیخته بازاریابی: قیمت‌گذاری در مد، آمیخته بازاریابی: ترفیع و ارتباطات بازاریابی، آمیخته بازاریابی: مکان - کانال‌های توزیع و خدمت‌رسانی، بندسازی در مد و تجملات،رویکردهای جدید در بازاریابی مد،  و برنامه‌ریزی استراتژیک و تاکتیکی در بازاریابی مد.
کتاب «بازاریابی مد» نوشته تیم جکسون و دیوید شاو با ترجمه دکتر کامبیز حیدرزاده و دکتر شهناز نایب زاده از سوی انتشارات سیته در 492 صفحه با هدف ارائه بینشی در زمینه نقش متمایز بازاریابی صنعت مد، پرکردن شکاف موجود بین دانش مرتبط با فعالیت ‌های امور بازاریابی مد در شرکت ‌های مد در اختیار خوانندگان و علاقمندان قرار گرفته است.

سرخ و سیاه: سی سال تبلیغ به روایت سیته

کتاب سرخ و سیاه، مجموعه‌ای از ماندگارترین و درخشان‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی متعلق به دوران طلایی تبلیغات تجاری در ایران، در دهه‌های۴0،۳0و 50ش. است.چرا سرخ و سیاه؟آگهی‌های انتخاب شده در این کتاب مربوط به دوره ای است که تبلیغات چاپی در روزنامه تنها با ۲ رنگ سرخ و سیاه به چاپ می‌رسیده و انتخاب این نام اشاره ای است به محتوای آن. سرخ و سیاه، شاید نخستین مجموعه غنی و پرباری باشد که با منتخبی از آثار دوران طلایی تبلیغات ایران، گردآوری و بازسازی شده است.
کتاب «سرخ و سیاه» که مجموعه‌ای است از تبلیغات و آگهی‌های آژانس تبلیغاتی از دهه ۳۰ تا دهه ۵۰ به کوشش شاهین ترکمن در 224 صفحه  توسط نشر سیته منتشر شد.
 

نظر شما