شناسهٔ خبر: 24224222 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

انهدام باند سارقان مسلح طلاجات در لرستان
شهروند| 9نفر از اعضای باند سارقان مسلح حرفه‌ای انواع طلا و جواهر در شهرستان «دلفان» دستگیر شدند.
سردار حاجی محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی لرستان درباره جزییات این خبر گفت: «در پی وقوع سرقت طلا از یک خودروی ماکسیمای صرافان طلافروش در محور «هرسین- دلفان» با توجه به حساسیت این ماجرا، موضوع در دستور کار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی درنهایت خودرو زانتیای سارقان مورد نظر در یکی از روستا‌های اطراف دلفان در کمتر از ۲۴ساعت شناسایی و توقیف شد. در این راستا، ۳نفر از سارقان دستگیر  شدند که در بازجویی‌های نخست به سرقت ۴کیلو و ۵۰۰گرم طلا با همدستی ۶نفر دیگر اعتراف کردند. با اشراف اطلاعاتی پلیس آگاهی دیگر همدستان این باند نیز دستگیر و از آنها یک‌کیلو طلا، یکصد قطعه سکه و نیم‌سکه، ۶ قبضه سلاح جنگی و ۲ نارنجک کشف و ۴ خودرو توقیف شد. تحقیقات جامع و کامل از باند بزرگ سارقان مسلح انواع طلا و جواهر به منظور کشف دیگر طلا‌های سرقتی و سرقت‌های احتمالی این باند از استان لرستان و استان‌های همجوار ادامه دارد.»
فرمانده انتظامی استان در ادامه با هشدار به برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی توسط مجرمان گفت: «کار اطلاعاتی- امنیتی پلیس لرستان گسترده است و اجازه عرض‌اندام به مخلان نظم عمومی را نخواهد داد و بشدت با آنها برخورد می‌کند.»

دزد عنکبوتی در کرمان دستگیر شد
شهروند|  دزد عنکبوتی در کرمان از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر رئیس پلیس استان کرمان درباره این پرونده گفت: «از چندی پیش ماموران پلیس با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که سارق یا سارقانی اقدام به دزدی از خانه شهروندان کرمانی کرده‌اند. موضوع مهم در این سرقت‌ها که ماموران تحقیقات خود را در این‌باره متمرکز کردند، سرقت از خانه‌ها در طبقات بالایی ساختمان‌ها بود. سارق یا سارقان بدون تخریب درِ اصلی وارد خانه می‌شدند و اقدام به سرقت اموال با ارزش مانند پول نقد و طلا می‌کردند. با افزایش سرقت‌ها، تیم ویژه ماموران موفق شد رد یک سارق حرفه‌ای را در این سرقت‌ها کشف و او را سرانجام دستگیر کند. سارق جوان پس از انتقال به پلیس اگاهی با اعتراف به سرقت از 30 خانه در کرمان، در بازجویی‌ها مدعی شد از روی دیوار چند طبقه بالا رفته و وارد ساختمان‌ها شده و تنهایی سرقت می‌کردم.»
رئیس پلیس استان کرمان افزود: «در بازرسی از مخفیگاه مرد عنکبوتی اموال سرقتی کشف شد.»

دفن موادمخدر كنار مردگان
میزان|  ۳۴۵کیلوگرم تریاک دپوشده داخل یک قبر در گورستان کشف شد.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده انتظامی استان کرمان در این‌باره گفت: «ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان نرماشیر با انجام کار اطلاعاتی از انتقال یک محموله موادمخدر از شرق کشور به استان‌های مرکزی مطلع شدند. این موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس نرماشیر قرار گرفت و ماموران با تمام توان، عملیات شناسایی را در مسیر تردد قاچاقچیان به اجرا گذاشتند.» سردار بنی‌اسدی با اشاره به اجرای ایستگاه بازرسی و پایش محسوس و نامحسوس ادامه داد: «براساس کار اطلاعاتی انجام‌شده، قاچاقچیان پس از این‌که عرصه را بر خود تنگ دیدند، موادمخدر را در بهشت‌زهرای یک منطقه روستایی دپو کردند. ماموران با اشراف اطلاعاتی از محل دپو نیز، اطلاع یافته و از یک قبر ۳۴۴کیلوگرم تریاک و نیم‌کیلو شیشه کشف شد.» وی با اشاره به موفقیت پلیس در شناسایی قاچاقچیان و تلاش گسترده برای دستگیری آنها افزود: «توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس موجب شده تا همواره ضربات سنگینی به سوداگران مرگ وارد شود.»

سوءقصد به دادیار اجرای احکام دادسرای یافت‌آباد
تسنیم| دادیار اجرای احکام دادسرای یافت‌آباد با چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت.
دادیار اجرای احکام دادسرای یافت‌آباد ظهر روز دوشنبه با چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت. دادیار مذکور زنی باردار است و ماه‌های آخر بارداری را سپری می‌کند. وی هنگام انجام مقدمات فریضه نماز در راهروی دادسرا توسط ارباب‌رجوع که مردی حدودا 40ساله بود، با چاقو مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. این خانم دادیار به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان شهدای یافت‌آباد بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. ضارب نیز بلافاصله توسط مأموران دادسرا بازداشت شد. از انگیزه فرد ضارب هنوز اطلاعاتی به دست نیامده است.

 

نظر شما