شناسهٔ خبر: 24223921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

شکست 3 بر صفر پرسپولیس در روز درخشش ژاوی

استقلال، فینال آسیا را برد

صاحب‌خبر -

شهروند|  هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته  با بازی تیم‌های پرطرفدار پایتخت برای ایرانی‌ها دنبال شد  که در پایان پرسپولیسی‌ها به شدت ناراحت بودند و استقلالی‌ها خوشحال و راضی! البته تراکتورسازی این هفته دومین شکست خود  در لیگ قهرمانان  را مقابل الغرافه با نتیجه 3 بر صفر تجربه کرد و ذوب‌آهن هم لوکوموتیو تاشکند را با نتیجه 2 بر صفر در فولادشهر اصفهان شکست داد.
پرسپولیس باز هم
در روز بد خود در آسیا بد باخت
پرسپولیس برای بد بودن و بد باختن  همیشه مهم‌ترین بازی‌های آسیایی خود را انتخاب می‌کند تا کارش برای ادامه سخت شود. شاگردان برانکو ایوانکوویچ دیروز در ورزشگاه خانگی السد مقابل این تیم قدرتمند در شرایطی قرار گرفتند که در دقایق ابتدایی حاکم توپ و میدان بودند اما رفته رفته این ژاوی و یارانش بودند که اختیار عمل را بر عهده گرفتند. اتفاق قابل تامل در این مسابقه بی تمرکز بودن پرسپولیسی‌ها بود که در تمامی خطوط بازیکنان عملکرد بدی داشتند. علیرضا بیرانوند   سه گل بد خورد تا باز هم شاهد انتقاد شدید هواداران از خودش باشد. شجاع خلیل‌زاده از ابتدای بازی عصبی بود و بارها به تصمیمات داوری معترض بود  و گل اول السد هم روی خطایی که او روی بازیکن حریف انجام داد به ثمر رسید. در این مسابقه بغداد بونجاح در دقایق  36 و 51 گل اول و دوم السد را به ثمر رساند و گل سوم این تیم هم با ادامه دار بودن اشتباهات بازیکنان پرسپولیس در دقیقه 66 توسط زده شد. پرسپولیس برانکو البته به قدری بد بود که السد چند موقعیت مسلم گلزنی را هم در این مسابقه از دست داد.  پرسپولیسی‌ها هم موقعیت‌هایی در طول بازی داشتند اما تنها گل این تیم توسط سیامک نعمتی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد در دقیقه 93 به ثمر رسید. دیگر بازی این گروه در تاشکند ازبکستان بین تیم‌های نسف قارشی و الوصل برگزار شد که به   نسق قارشی با یک گل حریف اماراتی را شکست داد. به این ترتیب السد با 6 امتیاز صدرنشین گروه با پایان هفته دوم شد. پرسپولیس و نسف قارشی با سه امتیاز جایگاه دوم و سوم را در اختیار دارند و الوصل هم با دو شکست و بدون امتیاز قعر نشین است.
استقلال فینال را از الهلال برد
فینال آسیا!‌این توصیف  کنفدراسیون فوتبال آسیا از بازی حساس استقلال و الهلال در مسقط عمان بود. استقلال بعد از تساوی 2-2 در بازی رفت مقابل الریان این بار در یکی دیگر از مسابقات سخت خود مقابل الهلال به میدان رفت که فصل قبل فینالیست آسیا بود. بازی در نیمه اول با اتفاق خاصی روی دروازه نیفتاد ولی استقلال تقریبا تیم برتر میدان بود.  نیمه دوم هم با شروع طوفانی استقلال همراه شد و در دقیقه  46 مامه بابا تیام مهاجم سنگالی  توپ را در کنار زمین به سمت دروازه ارسال کرد که با اشتباه عبدالله الحفیظ توپ وارد دروازه الهلال شد.  دیگر اتفاق مهم نیمه دوم این بازی مهم اخراج علی الحسبی دروازه‌بان الهلال به خاطر گرفتن توپ با دست در صحنه تک به تک تیام بیرون از محوطه جریمه بود که باعث شد داور ژاپنی با کارت قرمز مستقیم او را از زمین اخراج کند.  این اخراج دروازه بان الهلال باعث بیرون آمدن یکی از عناصر تهاجمی تیم با تصمیم دیاز و ورود دروازه‌بان دوم به زمین شد و به همین ترتیب در ادامه کار برای استقلال راحت‌تر پیش رفت و این تیم توانست با همان یگ گل حریف قدرتمند و پر آوازه خود را شکست بدهد.  العین و الریان دو تیم دیگر گروه هم در بازی خود به تساوی 1-1 رضایت دادند تا به این ترتیب آبی پوشان صدرنشین گروه خود باشند.

نظر شما