شناسهٔ خبر: 24223691 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

استقلال با شکست الهلال عربستان صدرنشین شد

صاحب‌خبر -
 

تیم فوتبال استقلال که نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا را با تساوی به پایان برده بودند در دومین دیدار برابر الهلال عربستان به یک پیروزی خوب و ارزشمند رسیدند.
به گزارش مهر، هفته دوم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در گروه چهارم از ساعت ۱۹ دیروز با دیدار تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان به میزبانی عمان پیگیری شد که این بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.‌استقلال در این دیدار با ترکیب مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان(۹۲ بهنام برزای)، فرشید اسماعیلی(۸۹ محسن کریمی)، سرور جپاروف و تیام(۷۷ علی قربانی) به میدان رفت.
دو تیم در نیمه نخست نمایش نزدیکی داشتند و موقعیت هایی را هم روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما نتوانستند گلی را به ثمر برسانند. استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست توسط تیام می توانست به گل برسد که ضربه این بازیکن را دروازه بان الهلال مهار کرد.
نیمه دوم برای استقلال رویایی شروع شد و هنوز بازی شکل جدی به خود نگرفته بود که تیام درون محوطه جریمه الهلال صاحب موقعیت شد و در حالی که قصد داشت با ضربه ای فنی دروازه حریف را باز کند توپ به حفیظ مدافع الهلال خورد و راحت تر از قبل وارد دروازه شد تا شاگردان شفر با یک گل پیش بیفتند.
در ادامه تیم الهلال تلاش زیادی کرد تا بتواند این گل را جبران کند اما در دقیقه ۶۸ حبسی دروازه بان این تیم به خاطر مهار توپ با دست بیرون از محوطه جریمه با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا کار استقلال برای رسیدن به پیروزی آسانتر شود.
استقلال با پیروزی برابر الهلال و با توجه به تساوی العین- الریان به صدر جدول گروهی صعود کرد و با پیروزی برابر الهلال در تعداد پیروزی در تاریخ در عدد ۳ با این تیم مساوی شد.
شکست سنگین پرسپولیس مقابل السد
همچنین در گروه Cپرسپولیس ایران ساعت ۱۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد مهمان تیم السد قطر بود که این دیدار در نهایت با شکست ۳ بر ۱ شاگردان برانکو همراه بود.
گل‌های السد را در این دیدار بغداد بونجاح در دقایق ۳۶ و ۵۱ و بولم خوخی در دقیقه ۶۶ به ثمر رساندند. تک گل پرسپولیس را سیامک نعمتی در دقیقه ۹۳ به ثمر رساند.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، وحید امیری (احمد نوراللهی دقیقه ۷۱)، علی علیپور، گادوین منشا (بشار رسن دقیقه ۶۴).
ترکیب السد قطر: سعد الشیب، حمید اسماعیل، مرتضی پورعلی گنجی، پدرو رورو، عبدالکریم حسن، سالم الحجری، ژاوی، یاسر ابوبکر، اکرم عفیف، بغداد بونجاح، علی اسدالله.
ذوب‌آهن ۲ – لوکوموتیو صفر
تیم فوتبال ذوب‌آهن هم موفق شد در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با دو گل لوکوموتیو ازبکستان را شکست دهد.
تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و لوکوموتیو ازبکستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر صفر شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید تا آن‌ها بتوانند نخستین پیروزی خود را در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا تجربه کنند. تیم فوتبال ذوب‌آهن در نخستین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۳ بر یک مقابل الدحیل قطر شکست خورده بود.
گل‌های ذوب‌آهن را مرتضی تبریزی با پاس محمدرضا حسینی در دقیقه ۴۶ و محمدرضا حسینی در دقیقه ۹۲ وارد دروازه حریف ازبکستانی کردند.
الغرافه ۳ – تراکتورسازی صفر
همچنین دو تیم الغرافه قطر و تراکتورسازی ایران درورزشگاه ثانی بن جاسم شهر دوحه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود میزبان خاتمه یافت. گل‌های الغرافه را مهدی طارمی و مدافع تراکتورسازی به ثمر رساندند.
صعود طارمی به صدر جدول گلزنان
مهاجم بوشهری الغرافه قطر مرد نخست بازی با تراکتورسازی بود. او در این دیدار گل زد گل ساخت و یک پنالتی هم به دست آورد.
می توان مهدی طارمی را مرد همه کاره الغرافه در جریان بازی با تراکتورسازی دانست . مهاجم سابق پرسپولیس تهران پس از پایان محرومیت خود و در نقل و انتقالات نیم فصل به فوتبال قطر کوچ کرد و با درخشش خود نشان داد خیلی زود در ترکیب الغرافه تبدیل به مهره‌ای کارساز شده است.
نکته قابل احترام از بازی طارمی برابر هموطنانش اینکه وی پس از به ثمر رساندن هیچ کدام از گل های خود به شادمانی نپرداخت و ترجیح داد لذت گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا را بدون شادی گل و در سکوت از سر بگذراند. سکوتی که با هیاهوی همبازیانش و در راس آنها اسنایدر هلندی همراه بود.طارمی با دو گلی که در برابر تراکتور به ثمر رساند با ۳ گل در صدر جدول گلزنان تا پایان روز نخست از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت .

برچسب‌ها:

نظر شما