شناسهٔ خبر: 24223103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تسلیح تروریست‌های سوری با سلاح صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران

روزنامه جوان

پس از سرنگونی جنگنــده اف 16 رژیم صهیونیستی و هشدار مقامات سوری و حزب‌الله درباره پاسخ مناسب به حملات آینده، این رژیم به جنگ نیابتی در سوریه روی آورده است.

صاحب‌خبر -
پس از سرنگونی جنگنــده اف 16 رژیم صهیونیستی و هشدار مقامات سوری و حزب‌الله درباره پاسخ مناسب به حملات آینده، این رژیم به جنگ نیابتی در سوریه روی آورده است. یك روزنامه عبری گزارش داد كه اسرائیل با ادعای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه، تروریست‌های سوریه را مسلح می‌کند. 
همزمان با پیشروی نیروهای مقاومت سوریه در جبهه‌های مختلف، مقامات رژیم صهیونیستی احساس نگرانی كرده و طرح‌‌‌هایی را برای مقابله با دولت سوریه در پیش گرفته‌اند. به‌رغم شكست گروه‌های تروریستی در سوریه، اما اسرائیل همچنان به این گروه‌‌‌ها امید بسته و سعی دارد بار دیگر آنها را برای جنگ با نیروهای ارتش سوریه تجهیز كند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سه‌‌‌‌شنبه در گزارشی نوشت:«اسرائیل حمایت خود را از شورشیان سوری تقویت کرده است و هفت گروه مختلف را مسلح می‌کند». هاآرتص با بیان اینکه تغییرات واقعی در وضعیت میدانی بلندی‌های جولان در حال رخ دادن است، نوشت:«دولت سوریه به سرعت در حال پیشروی در مناطق تحت کنترل معارضان در غوطه شرقی دمشق و همچنین شمال استان ادلب است. بنابراین اسرائیل ناگزیر شده است تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های خود در بلندی‌های جولان بدهد.» بر اساس این گزارش، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی بر این باورند که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیر یا زود مجدداً برای به دست گرفتن کنترل بقیه منطقه اشغالی جولان سوریه تلاش خواهد کرد و این اقدام تا حدی به علت اهمیت نمادین حاکمیت بر منطقه مرزی با سرزمین‌های اشغالی است».

الیزابت تسورکوف، تحلیلگری که تحولات سوریه را از نزدیک دنبال می‌كند، گفت كه تروریست‌های سوری اخیراً از تغییر قابل توجه در میزان کمکی که از اسرائیل به آنها می‌رسد، سخن گفته‌اند. الیزابت تسورکوف گفت كه هم‌اکنون بیش از  هفت سازمان متعلق به گروه‌های مسلح در بلندی‎های جولان در سوریه از اسرائیل سلاح و مهمات دریافت می‌کنند و علاوه بر این تل‌آویو مقادیر کلانی پول را به آنها داده تا لوازم جنگی اضافی را نیز بخرند.  هاآرتص در ادامه تأکید کرد که اسرائیل همچنین کمک‌های درمانی به مناطق تحت کنترل معارضان را افزایش داده تا مانع پیشروی نیروهای دولتی سوریه به سمت مرزهای جولان اشغالی شود. از سوی دیگر، نفتالی بنت، وزیر آموزش و عضو ارشد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی هم دو‌‌‌شنبه شب با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، خواستار آغاز تقابلی همه‌جانبه با تهران شد. به نوشته وبگاه عاروتص شوع، نفتالی بنت با اذعان به اینکه اسرائیل هرگز داعش را به چشم یک تهدید موجودیتی یا استراتژیک ندیده است، افزود:«داعش نباید از بین برود تا ایران جای آن را بگیرد.» اقدام رژیم صهیونیستی برای تجهیز تروریست‌‌‌ها یك هفته پس از آن انجام می‌شود كه پدافند هوایی سوریه یك جنگنده اف 16 را بر فراز بلندی‌های جولان سرنگون كرد و پس از آن مقامات سوری و حزب‌الله لبنان به تل‌آویو هشدار دادند كه حملات آتی را با حمله پاسخ می‌دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده بود كه حملات در سوریه را متوقف كند. اسرائیل كه از ترس پدافند هوایی سوریه و واكنش مسكو، حملات هوایی خود را در خاك سوریه متوقف كرده است، به جنگ نیابتی روی آورده است تا با كمك تروریست‌‌‌ها راه نفوذ ایران و محور مقاومت در مرزهای اراضی اشغالی را سد كند اما به رغم همه این تلاش‌ها، نیروهای مقاومت همچنان در حال پیشروی در مناطق تحت كنترل تكفیری‌‌‌ها هستند و توانسته‌اند بسیاری از مناطق را آزاد كنند.  رژیم صهیونیستی از ابتدای بحران سوریه حامی اصلی تكفیری‌‌‌ها بود و در كنار غرب و سعودی‌‌‌ها كمك‌های تسلیحاتی به تروریست‌‌‌ها انجام می‌دهد و در سال‌های اخیر نیز تصاویر و گزارش‌های زیادی از مداوای تروریست‌‌‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل منتشر شده است كه نحوه تعامل دو طرف را نشان می‌دهد. نتانیاهو و دیگر مقامات تل‌آویو در ماه‌های اخیر با ابراز نگرانی از افزایش نفوذ ایران در منطقه مدعی شده‌اند كه اجازه نخواهند داد ایران در سوریه پایگاه احداث كند و با این تحركات مقابله خواهند كرد. نتانیاهو روز یك‌‌‌شنبه در سخنرانی خود در كنفرانس امنیتی مونیخ نیز خطاب به مقامات ایرانی گفت كه تهران صبر اسرائیل را آزمایش نكند. نتانیاهو در دو سال گذشته بار‌‌‌ها به روسیه سفر كرد تا مقامات مسكو را به خروج ایران از سوریه مجاب كند كه در این طرح شكست خورد. 

نظر شما