شناسهٔ خبر: 24222312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

برپایی روضه از برکات انقلاب اسلامی است

استاد حوزه با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص اهمیت روضه و برپایی آن، گفت: برپایی روضه از برکات انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز سه‌شنبه (۱ اسفندماه) در مراسم تشییع پیکر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) و با حضور جمعی از طلاب، روحانیان و مردم تهران در حوزه علمیه مروی برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل در خصوص اهمیت روضه می‌فرمایند "روضه‌ها منبر را حفظ می‌كند و منبرها هم روضه را حفظ خواهد كرد"، در برهه‌ای از زمان با روضه خوان‌ها در اوایل انقلاب برخورد می‌كردند و روضه را افیون انقلاب می‌دانستند.

وی ادامه داد: در همین زمان‌ها بود كه امام راحل به روشنفكران اشاره كرد كه اگر شما اثر روضه را می‌دانستید حتی اگر به دین و اهل‌بیت(ع) اعتقاد نداشتید بازهم می‌پذیرفتید، بعد از آن دفاع مقدس باعث شد كسانی با این طرز فكر پی به بهره روضه ببرند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: دسته‌های عزاداری و روضه‌خوانی در ابتدای انقلاب مرسوم نبود به شكلی كه امروز می‌بینیم، كم كم در جبهه‌های جنگ وقتی كسانی كه مخالف تفكر روضه خوانی بودند دیدند كه روضه‌ها در جبهه چه نشاطی را ایجاد كرده است و همین امر باعث شد كه بعد از دفاع مقدس روضه‌خوانی شكل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به روضه حضوت زهرا(س) یادآور شد: در بعد از شهادت حضرت زهرا(س) برخی سعی داشتند قبر بانوی عالم را پیدا كنند و مراسم عزا بگیرند ولی امام علی(ع) در مقابل آنها ایستاد، بنابراین امام علی(ع) غیرت خاصی روی حضرت زهرا(س) و گریه كنان ایشان دارند و از این رو هركسی نمی‌تواند پای به مراسم این مادر عالم بگذارد.

وی گفت: حضرت علی(ع) عاشق همسر خود بود ولی همین علی عزت دختر پیامبر اكرم(ص) و همه هستی خود را داد تا دین اسلام را حفظ كند، بنابراین اضطرار در مقابل محبت باید باشد، البته حضرت زهرا(س) و فرزندانشان بسیار زحمت ما را كشیدند.

این مراسم در ابتدا از مدرسه آیت‌الله مجتهدی با قرائت قرآن و زیارت حضرت زهرا(س) آغاز شد و مداحان اهل‌بیت(ع) به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند و به استقبال شهدای گمنام رفتند.

در ادامه این مراسم تشییع شهدای گمنام از مدرسه آیت‌الله مجتهدی به سوی حوزه علمیه مروی برگزار شد و مردم شهید پرور با حضور باشکوه خود در این مراسم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

در پایان این مراسم پس از تدفین پیکر پاک شهدای گمنام دفاع مقدس نماز جماعت با حضور مردم انقلابی تهران و طلاب و روحانیان حوزه علمیه مروی اقامه شد./۸۱۶/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما