شناسهٔ خبر: 24222282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 نيمه نهايي ليگ برتر

نبرد ستاره‌ها در خانه واليبال

مرحله نيمه نهايي ليگ برتر واليبال امروز با برگزاري ديدار بين تيم‌هاي بانک سرمايه با پيکان و شهرداري تبريز با خاتم اردکان آغاز مي‌شود.

در نخستين ديدار مرحله نيمه نهايي از ساعت 16 و در سالن شهيد اقدمي تيم شهرداري تبريز ميزبان خاتم اردکان است. تبريزي‌ها که دور گروهي را با کسب 44 امتياز و ايستادن در جايگاه سومي به پايان رساندند موفق شدند در مرحله نخست پلي‌آف تيم کاله مازندران که جايگاه ششم دور گروهي را کسب کرده بود در دو ديدار متوالي شکست دهند و پا به نيمه‌نهايي بگذارند.

در مقابل خاتم اردکان با صعود به جمع چهار تيم پاياني بزرگ‌ترين شگفتي اين فصل را رقم زد چرا که آن‌ها در مرحله قبل توانستند با وجود آن که در رده هفتم دور گروهي قرار داشتند برابر تيم رده دومي سايپا در هر دو ديدار به پيروزي برسند و با حذف نارنجي‌پوشان براي تبريزي‌ها خط و نشان بکشند.

اين دو تيم در دور گروهي دو بار با هم بازي کردند که سهم هر دو تيم يک پيروزي بوده است.

در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي که از ساعت 18 و در خانه واليبال برگزار مي‌شود، تيم بانک سرمايه به مصاف تيم پيکان تهران مي‌رود. بانک سرمايه که از ابتدا تا انتهاي دور گروهي در صدر جدول قرار داشت و به هيچ تيمي اجازه نزديک شدن به رده نخست را نداد در مرحله نخست پلي‌آف برابر هاوش گنبد رده هشتمي کار سختي نداشت و با کسب دو پيروزي برابر نماينده گنبد راهي مرحله نيمه‌نهايي شد و اميدوار است با شکست پيکان ضمن صعود براي سومين‌بار پياپي به ديدار پاياني عنوان قهرمانيش را نيز تکرار کند. در ديگر سو تيم پيکان تهران که دور گروهي را با کسب جايگاه پنجمي به پايان رساند در مرحله قبل در دو ديدار دشوار برابر شهرداري ورامين به پيروزي رسيد و بايد در ديداري که حکم فينال زودرس را دارد به مصاف ستاره‌هاي بانک سرمايه برود.

شاگردان مرتضي عهدي اميدوارند ضمن جبران دو شکست دور گروهي برابر بانکي ها و نيز باخت در فينال سال گذشته برابر اين تيم گام به ديدار پاياني اين فصل از رقابت‌هاي ليگ برتر واليبال بگذارند.

قرمزها نگران تعويق بازي با استقلال خوزستان

بازيکنان استقلال خوزستان تهديد کرده اند به دليل حل نشدن مشکلات مالي شان جلوي پرسپوليس بازي نخواهند کرد. اين اتفاق اگر چه به لحاظ حقوقي يک پيروزي راحت براي شاگردان برانکو رقم خواهد زد اما قرمزها اميدوارند که اين بازي کنسل نشود چون آنطور که صمد ابراهيمي مشاور حقوقي پرسپوليس توضيح داده، در صورت کنسل شدن اين بازي محروميت سيدجلال حسيني به دربي منتقل خواهد شد و برانکو کاپيتان تيمش را جلوي استقلال به همراه نخواهد داشت.

يک پنجم جمعيت ايسلند به «روسيه» مي‌رود

66 هزار ايسلندي مي‌خواهند تيم ملي کشورشان را در جام جهاني همراهي کنند.

تيم ملي فوتبال ايسلند براي اولين بار جواز حضور در جام جهاني فوتبال را به دست آورده است و تابستان بايد در روسيه به ميدان بروند. تاکنون 66 هزار نفر از ايسلند تقاضاي حضور در جام جهاني فوتبال در روسيه را داشتند که اين مقدار 20 درصد از جمعيت اين کشور را شامل مي‌شود. ايسلند کوچکترين کشور جهان است که به جام جهاني راه يافته است و در يورو 2016 نيز در نقش شگفتي ساز ظاهر شد و انگليس را حذف کرد.

لواندوفسکي:

اصلا به رئال مادريد فکر نمي‌کنم

در حالي که با نزديک شدن به فصل نقل و انتقالات تابستاني، بار ديگر شايعه انتقال لواندوفسکي به رئال مادريد بر سر زبان‌ها افتاده، ولي اين مهاجم لهستاني به اين صحبت‌ها اهميتي نمي‌دهد.

او درباره شايعات پيرامون انتقالش به مادريد چنين واکنش نشان داده است: «در حال حاضر به اين موضوع فکر نمي‌کنم و اين چيزي نيست که نگرانم کند. اگر به عنوان بازيکن بايرن مونيخ بخواهم به شايعات پيرامون رئال مادريد توجه کنم، آن وقت نمي‌توانم روي کارم در بايرن تمرکز کنم و به ضرر خودم خواهم شد. من بازيکن بايرن مونيخ هستم و مي خواهم با تمام وجود براي تيمم بازي کنم.» او همچنين درباره شرايط تيم‌هاي آلماني در ليگ قهرمانان گفت: «بوندس ليگا بايد مراقب باشد و چهار سهميه‌اش را براي ليگ قهرمانان حفظ کند. خوب است که به جز بايرن و دورتموند، يک نماينده ديگر آلمان هم، پاي ثابت ليگ قهرمانان باشد.»

مقايسه عملکرد طارمي و کرپيچ

اين همه تفاوت؟

اگرچه اشتباهات سيمه گرکوف مدافع کروات تراکتورسازي نقش مهمي در باخت 3-0 اين تيم در برابر الغرافه داشت اما نمايش ضعيف مهاجمان اين تيم به ويژه سليمان کرپيچ را هم نبايد ناديده بگيريم. آماري که در پايان بازي از حملات دو تيم منتشر شد نشان داد که تراکتورسازي بيشتر از ميزبان خود حمله کرده و موقعيت گلزني داشته اما در به ثمر رساندن اين موقعيت‎ها ضعف داشته است. در اين باره کافي است عملکرد مهدي طارمي را با سليمان کرپيچ در بازي دوشنبه شب مقايسه کنيم.

در اين بازي 6 شوت به سمت دروازه تراکتورسازي زده که 4 شوت در چارچوب دروازه بوده و 2 شوت هم وارد دروازه اين تيم شده است. اما کرپيچ تنها يک شوت داشته که آن هم در چارچوب بوده اما ثمري براي تراکتورسازي نداشته است. اين در حالي است که تعداد شوت‌هاي بازيکنان تراکتورسازي در اين بازي 19 شوت بوده که تنها يکي از آنها سهم تنها مهاجم اين تيم يعني سليمان کرپيچ بوده اما تعداد شوت‌هاي تيم الغرافه 11 شوت بوده که 6 تاي آن يعني بيش از نيمي از آنها توسط طارمي به سمت دروازه تراکتورسازي شليک شده است.

نظر شما