شناسهٔ خبر: 24222239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در شوراي تحول علوم انساني؛

برنامه درسي رشته زبان و ادبيات روسي تصويب شد

صاحب‌خبر -

 کليات برنامه درسي رشته زبان و ادبيات روسي در جلسه شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيد.به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از شوراي عالي انقلاب فرهنگي، جلسه 148 شوراي تخصصي تحول و ارتقاء علوم انساني شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست سيد حميد طالب‌زاده برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه يکي از اعضا با توجه به تصويب سرفصل‌هاي درسي برخي از رشته‌ها در مقطع دکتري، خواستار اعطاي آزادي عمل به اساتيد در معرفي متون درسي شد.

پس از ارائه اين پيشنهاد، طالب‌زاده گفت: کتاب‌ها و يا مقالاتي که در پايان هر سرفصل درسي ارائه مي‌شود، منابعي است که مدرس مي‌تواند از آن‌ها استفاده کند و لزوما متن معيني به عنوان سرفصل درسي معرفي نمي‌شود.سپس موضوع بررسي سرفصل‌هاي آموزشي و برنامه درسي رشته زبان و ادبيات روسي در مقطع کارشناسي ارشد در دستور کار قرار گرفت. احمدي استاد ادبيات روسي دانشگاه تهران به تشريح ابعاد مختلف اين سرفصل‌ها و برنامه‌ها پرداخت.

وي با اشاره به ابعاد بومي‌سازي، روزآمدي و کارآمدي اين سرفصل‌ها، ارتباط با مراکز معتبر آموزش زبان و ادبيات روسي را از امتيازات ديگر اين برنامه‌ها و سرفصل‌ها دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما