شناسهٔ خبر: 24222167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار رهبر حزب‌الله عراق با خانواده‌های شهدای مدافع حرم نکا

حجت‌الاسلام هاشم‌الحیدری رهبر حزب‌الله عراق با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در نکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام هاشم‌الحیدری رهبر حزب‌الله عراق، عصر امروز با حضور در منزل شهیدان فیروزآبادی و حسین مشتاقی از شهدای مدافع حرم نکا از نزدیک با خانواده‌های این شهدا دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام هاشم‌الحیدری رهبر حزب‌الله عراق، عصر امروز برای حضور در مراسم یادواره شهدای منطقه مهرآباد نکا، بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مسجد سعادت نکا در شام غریبان حضرت زهرا(س) وارد نکا شده است.

یادواره شهدای منطقه مهرآباد نکا، بزرگداشت شهدای مدافع حرم امشب در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار می‌شود.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا، متولد 1364 و متأهل و دارای دو فرزند دختر است که در آبان‌ماه سال 94 به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها 27 روز بعد از اعزام در 16 آذر 94 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و مراسم تشییع این شهید گرانقدر در 19 آذرماه همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با تشییع بی‌نظیر مردم نکا برگزار و در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

شهید حسین مشتاقی از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم شهرستان نکا بود که در 17 اردیبهشت‌ماه 1395 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر این شهید بزرگوار پس از گذشت چهل روز، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و مراسم وداع و تشییع با پیکر این شهید برگزار شد.

شهید حسین مشتاقی، سومین شهید مدافع حرم نکا، متولد 1364 و دارای دو فرزند دو قلوی دختر و پسر دو ساله به نام‌های امیرمهدی و نازنین‌زهرا است که در دومین اعزام خود به سوریه و بعد از گذشت حدود یک‌ماه از این اعزام، در 17 اردیبهشت 95 با نقض آتش‌بس توسط تکفیری‌ها، به شهادت رسید.

شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه، سعید کمالی و شهید محمد معافی، 6 شهید مدافع حرم شهرستان نکا هستند.

انتهای پیام/ج/

نظر شما