شناسهٔ خبر: 24222161 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهادت حضرت فاطمه (س) سرآغاز شهادت دیگر ائمه شد

سنندج - ایرنا - امام جمعه بیجار گفت: چون سفارشات حضرت نبی مکرم اسلام روی زمین ماند، حضرت فاطمه (س) به شهادت رسید و این شهادت سر آغاز شهادت دیگر امامان، ائمه اطهار و خاندان نبوت (ع) شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی مرادی روز سه شنبه در اجتماع فاطمیون بیجار در میدان آیت الله فاضل این شهر افزود: اگر حضور سیاسی و باصلابت حضرت فاطمه الزهرا (س) در حمایت از حریم ولایت نبود، معلوم نبود چه تحریف ها و بلایی بر سر اسلام واقعی می آوردند.
رئیس ستاد شئونات اسلامی بیجار از سه تجمع بزرگ مردم بیجار به عنوان حمایت پر رنگ و مستمر از ساحت ولی فقیه یاد کرد و گفت: حضور در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، حضور در سالروز شهادت حضرت امیر المومنین(ع) و شب هفتم ایام محرم اکنون به یک برنامه دینی و سیاسی تبدیل و بسیار ارزشمند شده است.
این خطیب نماز جمعه بیجار شهادت اهل البیت(ع) را منشاء رخداد عظیم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: قیام و مکتب اهل البیت(ع) در طول قیام انقلاب اسلامی بود و انقلاب از آن تاثیر پذیرفت.
این مدرس حوزه علمیه بیجار روی زمین ماندن سفارشات مکرر حضرت نبی مکرم اسلام را نتیجه اتفاقات تلخ برای تاریخ برشمرد و اشاره کرد: همه این رخدادهای تلخ که اکنون زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است، برای حفظ اسلام و کسب رضای خداوند متعال بوده است و شهدای انقلاب اسلامی نیز در همین راستا تا کنون به شهادت رسیده اند.
در بخش هایی از این تجمع، مداحان مساجد شهر به نوبت برای عزاداران به نوحه سرایی پرداختند. دسته های سینه زنی و عزاداری چند مسجد شهر بعد از طی چند خیابان و اجرای برنامه سینه زنی، در میدان آیت الله فاضل گردهم آمدند.
حال و هوای شهرهای بیجار، حسن آباد، توپ آغاج، پیرتاج و بابارشانی با حضور روحانیونی از قم و مداحانی کشوری، برگزاری آیین های عزاداری در منازل، حضور بسیار زیاد هیات های مذهبی و عزاداری، برپایی ایستگاه های صلواتی پخت و توزیع نذورات و غذاهای گرم، چای و نصب بیرق های مشکی بر سردر منازل، مغازه ها و امکان عمومی در مدت 20 روز ایام فاطمیه حال و هوای معنوی خاصی پیدا کرده بود.
برخی مساجد از جمله مسجد قائم، مسجد حضرت فاطمه (س) بخاطر حضور برخی مداحان کشوری، با وجود پیش بینی فضای بسیار مناسب و زیاد برای استقرار عزادارن، بعلت استقبال زیاد جوانان و خانواده ها برای شرکت در آیین عزاداری، با مشکل مکان و محل عزاداری مواجه شدند.
7350/6108

انتهای پیام /*

نظر شما