شناسهٔ خبر: 24222022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فرودگاه یاسوج خاص است

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با انتقاد از برنامه حالا خورشید گفت: فرودگاه یاسوج به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو فرودگاه های خاص به حساب می آید.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با انتقاد از برنامه حالا خورشید گفت: فرودگاه یاسوج به لحاظ موقعیت جغرافیایی جزو فرودگاه های خاص به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله مهابادی در نشست خبری تشریح وضعیت سانحه سقوط هواپیمای  ای تی آر گفت: طبق رویه های حرفه ای شرکت فرودگاه ها سکوت کرده و تابع فرامین سازمان هواپیمایی کشوری است تا این لحظه هیچ مصاحبه ای از سوی شرکت فرودگاه ها انجام نشده است و مصاحبه با مدیر فرودگاه یاسوج را هم تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: شرکت فرودگاه ها نقطه شروع اطلاع رسانی بود و متعاقب اطلاعاتی که فرودگاه یاسوج اعلام کرد مبنی بر قطع ارتباط رادیویی خلبان با برج مراقبت ما نیز آن را بلافاصله با سازمان هواپیمایی اطلاع دادیم. بعد از اطلاع رسانی به مرکز کنترل پرواز، واحدهای مربوط به تجسس و نجات تشکیل شد. دو واحد نیز در اصفهان و بوشهر گروه تجسس را فعال کردند.

او گفت: همچنین اطلاع رسانی به شرکت هواپیمایی مربوطه انجام شد و سازمان هواپیمایی کشوری در جریان امور قرار گرفت. از این نقطه به بعد سازمان هواپیمایی مسئول اطلاع رسانی و رسیدگی به سانحه بر اساس قوانین داخلی و بین المللی بود و ما طبق رویه های حرفه ای نباید مصاحبه می کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران ادامه داد: فرودگاه یاسوج از فرودگاه های خاص کشور است، ما فرودگاه بد یا خوب نداریم یا معمولی است یا خاص که یاسوج به لحاظ موقعیت جغرافیایی آن جزو فرودگاه های خاص به حساب می آید.

به گفته مهابادی فرودگاه یاسوج در دو سال گذشته تلاش فراوانی برای بهبود شرایط آن هم در حوزه ناوبری و هم زیرساخت ها انجام شد که سرمایه گذاری در حدود ۳۰ میلیارد تومان انجام شد.

مهابادی افزود: برای توسعه فرودگاه یاسوج ۶۰۰ متر طول باند فرودگاه افزایش یافت، هزار و ۱۰۸ متر از باند موجود که استفاده نمی شد آزادسازی شد و ۱۱ مانع پروازی که ایمنی پروازها را تهدید می کرد در دو سال گذشته از فرودگاه یاسوج برچیده شد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت:  مجموعا طول باند قابل استفاده فرودگاه یاسوج از دو هزار و ۶۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حوزه مراقبت پرواز و ناوبری هوایی نیز سامانه پیشرفته داپلر DVOR نصب و فلایت چک انجام شد، طرح تقرب فرودگاه نیز تغییر یافت و مجددا فلایت چک آن انجام شد که هشت فروردین سال آینده قرار بود از این سامانه ها بهره برداری شود. همچنین با نصب سیستم لایتینگ فرودگاه از حالت روز پرواز به شب پرواز هم تغییر موقعیت داد.

مهابادی با انتقاد از برنامه «حالا خورشید» گفت: رسانه ملی به جای آنکه ابزار اطلاع رسانی برای مردم باشد در یکی از برنامه ها یاس و ناامیدی را به مردم تزریق کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ادامه داد: رادارها ابزاری برای افزایش ظرفیت فضا هستند و ما برای ارتقا کیفیت کنترل هوایی از رادار استفاده می کنیم هدف اصلی ما از تجهیز فرودگاه ها به رادار، اجرای هدف بالاتری در مراقبت پرواز است که جلوگیری از برخورد هواپیماها با یکدیگر محسوب می شود.

مهابادی با بیان آنچه ایمنی می آورد تجهیزات نیست بلکه اجرای درست دستورالعمل هاست اظهار داشت: فرودگاه یاسوج به رادار نیاز ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما