شناسهٔ خبر: 24221830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فراخوان رهبران سیاسی عراق برای مناسب سازی فضای انتخابات

رهبران سیاسی عراق روز سه شنبه در نشستی در آستانه رقابت‌های انتخاباتی در این کشور که قرار است ۲۲ اردیبهشت ۹۷ برگزار شود، فراخوان فراهم کردن فضای مناسب برای انتخابات را دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نشست که به درخواست 'فواد معصوم' رئیس جمهوری برگزار شد، از قوای مجریه، قانونگذاری و قضایی و کمیسیون عالی مستقل انتخابات خواسته شد تا فضای لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند.

براساس این بیانیه، در این نشست 'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان، 'مدحت المحمود' رئیس شورای عالی قضایی و 'نوری المالکی'، 'ایاد علاوی' و 'اسامه النجیفی' معاونین رئیس جمهوری، 'ارام الشیخ محمد' نایب رئیس پارلمان و تعدادی از رئیسان جریان‌های از جمله 'سید عمار حکیم' (جریان حکمت ملی)، 'صالح المطلگ' (جبهه گفت: وگو ملی)، 'هادی العامری' (سازمان بدر) و 'ضیاء الاسدی' (جریان صدر) حضور داشتند.

بسیاری از سیاسیون و کارشناسان سیاسی در عراق از انتخابات پارلمانی آتی عراق به عنوان انتخابات سرنوشت ساز یاد کرده و گفته می‌شود که از مهمترین دوره‌های انتخاباتی در عراق است که آینده این کشور را تعیین می‌کند.

نظام سیاسی عراق بر اساس انتخابات پارلمانی بنا شده و از طریق انتخابات پارلمانی، دولت آینده و رئیس جمهوری و مدیران ارشد این کشور برای یک دوره چهارساله برگزیده می‌شوند.

نظر شما