شناسهٔ خبر: 24221723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|اگر رشادت‌ مدافعان حرم نبود ‌امروز در همدان ‌‌با داعش درگیر بودیم‌

R41405/P1377/S6,75/CT11

امام جمعه همدان گفت: اگر رشادت‌ها و ایثار مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشورمان نبود چه بسا امروز در همدان و شهرهای خودمان با داعش درگیر بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رزن آیت الله غیاث الدین طه محمدی عصر امروز در یادواره 12 شهید روستای عین‌آباد از توابع شهرستان رزن اظهار داشت: شهداء برای رسیدن به مقام شهادت عاشق خدا شدند تا به این هدف والا و ارزشمند رسیدند.

وی با بیان اینکه شهداء سبب عظمت، ایمان و تقوا در جامعه هستند، گفت:برگزاری یادواره‌های شهدا نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد داشت.

آیت‌الله محمدی با اشاره به جنایت‌های داعش علیه مردم بی‌گناه عراق و سوریه افزود: جنایت‌هایی که داعش انجام داده در نوع  خود در دنیا بی‌سابقه است.

وی گفت: اگر رشادت‌ها و ایثار مدافعان حرم در خارج از مرزهای کشورمان نبود چه بسا امروز در همدان و شهرهای خودمان با داعش درگیر بودیم.

امام جمعه همدان گفت: داعش را امریکا و اسرائیل برای لطمه زدن بر پیکر اسلام به  وجود آوردند که حاصل آن این شد که  انسان‌های بسیاری بخاط شرارت و جنایات آنان آسیب ببینند.

وی با بیان اینکه هر ملتی که فرهنگ شهادت نداشته باشد درآنجا اسارت وجود دارد گفت: آن ملتی که در فرهنگش افتخار شهادت باشد اسارت نخواهند داشت .

نماینده ولی فقیه در استان افزود:شهید و شهادت یک کلید گره گشایی است که همه قفل‌ها را باز می کند و بشر را ازگرفتاری نجات می‌دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری  که فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت:برگزاری یادواره‌های شهداء نقش موثری در ترویج ایثار و شهادت در جامعه خواهد داشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شهادت را به همه کس نمی‌دهند بلکه شهادت لیاقت می خواهد گفت:آن کسانی که به مقام با عظمت شهادت می‌رسند کسانی هستند که از جانب خداوند برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/ش

نظر شما