شناسهٔ خبر: 24221646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان| یادواره "شهید عموزاده" در رشت برگزار شد + تصاویر

R7877/P1377/S6,71/CT7

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) یادواره شهید "یوسف عموزاده" در رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یادواره شطهید "یوسف عموزاده" عصر امروز در مسجد فاطمیه شهر رشت برگزار شد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به آیه 111 و 112 سوره توبه اظهار داشت: ما برای اینکه بتوانیم در مسیر شهدا ثابت قدم بمانیم باید همانند آن‌ها اقداماتی مانند امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی با تاکید بر لزوم حفظ حرمت مساجد و خالی نکردن این مکان الهی خاطرنشان کرد: مساجد ما به‌ویژه در استان گیلان با مشکلات متعددی رو به رو هستند و ما اگر بخواهیم از "ناتوی فرهنگی" با سلامت عبور کنیم باید این مراکز را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به سادگی به‌دست نیامده است تصریح کرد: امام خمینی(ره) در گذشته بیان کردند که اگرچه کشور از شر سلطه آمریکا راحت شده اما تفکر آمریکایی کماکان در کشور وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از سوره مائده عنوان داشت: خداوند متعال در ماجرای غدیر "امام" جامعه را معرفی می‌کند و باید به این نکته دقت کرد که "امام" و "ولی" با یکدیگر تفاوت دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا مسیری را پیمودند که حضرت زهرا(س) برای آن‌ها مشخص کرده بود گفت: دشمنان اسلام و انقلاب باید بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند صدای رسای شهدا را خاموش و از ابلاغ پیام آن‌ها به جهانیان و آیندگان جلوگیری کنند.

عطایی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال منفعل کردن قشر مذهبی جامعه است خاطرنشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا از این دسیسه‌های دشمنان در امان باشیم.

به گزارش تسنیم، شهید "یوسف عموزاده" متولد سال 1347 بود و در سال 1365 در عملیات کربلای 5 به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ش

نظر شما