شناسهٔ خبر: 24221641 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مظلوميت ناجا مقابل قساوت يک فرقه

صاحب‌خبر -

شهادت سه مامور پليس، دو بسيجي، شمار زيادي زخمي و برجاماندن خسارات زياد، فرجام اغتشاشي بود که دراويش گنابادي در خيابان پاسداران رقم زدند. قساوت به کار گرفته شده از سوي دراويش در بروز اعمال مجرمانه و ساختارشکنانه مقابل ماموران نظم و امنيت، حکايت از عبور از مباني فکري دارد که آنان را از توسل به خشونت براي رسيدن مطالباتشان برحذر داشته است .

عصر روز دوشنبه، عده‌اي از اعضاي فرقه دروايش در اعتراض به بازداشت يکي از اعضاي فرقه‌شان مقابل کلانتري 102پاسدران تمجمع کردند. اين افراد پيش از اين که دست به تجمع بزنند براي برافروختن يک آشوب برنامه‌ريزي‌هاي لازم را کرده بودند. وقتي ماموران پليس به آن ها ياداوري کردند که براي تجمع‌شان مجوز ندارند،قمه، چوب‌و چماق‌هايي که براي برهم زدن نظم پنهان کرده بودند را خارج کرده و با ماموران پليس درگير شدند. ماموران پليس در اولين گام مسيرهاي منتهي به محل درگيري را براي در امان ماندن شهروندان از آسيب‌هاي احتمالي مسدود کردند. روي ديگر ماجراي آشوب ، خودروي اتوبوس بنز قديمي با پلاک شهرستان بود که چند روز قبل در خيابان گلستان هفتم پارک شده بود. وقتي که درگيري دراويش با ماموران پليس به اوج خود رسيد، ناگهان ياورمحمد ثلاث، راننده اتوبوس خودش را به پشت فرمان رساند و خودرو را به حرکت دراورد. او به سبک عمليات‌هايي که داعش در گوشه و کنار دنيا رقم مي‌زند با سرعت به طرف حلقه ماموران پليس و رهگذراني که در حال عبور بودند حرکت کرد که در جريان ان سه مامور پليس به شهادت رسيده و چند رهگذر و مامور پليس هم دچار جراحت زياد شده و به بيمارستان‌ها منتقل شدند. گروهبان یکم محمد علی بایرامی، گروهبان یکم رضا امامی، یگان امداد پلیس که از سه ماه قبل به عضويت پليس در آمده بودند به شهادت رسيدند. عضو ديگر پليس که در جريان حادثه به شهادت رسيد سرباز وظیفه رضا مرادی علمدار بود. محمد ثلاث تنها راننده‌اي نبود که عمليات هولناک را عليه ماموران پليس رقم زد. به جز او راننده ديگري با خودروي سمند به طرف ماموران پليس حرکت کرد که در جريان اين سانحه، يک مامور بسيجي به شهادت رسيد. مامور ديگر بسيج هم با ضربه چاقوي يکي از دراويش هدف قرار گرفته و به شهادت رسيد.درگيري شديد باعث ايجاد ترافيک سنگين در خيابان‌هاي اطراف شده بود وماموران پليس براي متفرق کردن دراويش اقدام به شيلک تيرهوايي کرده و عده اي از ان‌ها را بازداشت کردند .

ماموران پليس با تعيين ضرب‌الاجل به آشوبگران هشدار دادند تا محل را ترک کنند. دراويش اما ساعت دو بامداد ديروز با برافروختن آشوبي دوباره با رجز خواني مقابل پليس اقدام به تخريب خودروهاي پارک شده و شيشه خانه شهروندان کردند. برخي از ان ها خود را به پشت بام‌ ساختمان‌هاي اطراف رسانده و اقدام به سنگ پراني به سمت پليس کردند. ساعت چهار صبح ديروز بود که ضرب الاجل پليس به دراويش آشوبگر به پايان رسيد. ماموران پليس موفق شدند که بيش از 300 نفر از اخلالگران را بازداشت و آرامش را برقرار کنند .

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوي پليس با بیان این مطلب که قاتلان در کسری از زمان دستگیر شدند و اوضاع تحت کنترل پلیس قرار دارد، گفت: نیروی انتظامی به برهم زنندگان امنیت قاطعانه هشدار می دهد که در برابر اقدامات ضد امنیتی و ضد قانونی هر کس با هر هویتی برخورد می کند تا همه بدانند که کسی را یارای تعدی به امنیت عمومی که محصول خون هزاران شهید است نمی باشد .

نظر شما