شناسهٔ خبر: 24221522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

جامعه اسلامی باید احیاگر ارزش‌های فاطمی باشد

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از جمع آوری زودهنگام پرچم های عزاداری و پارچه های مشکی از سطح شهر، گفت: جامعه اسلامی باید احیاگر ارزش های فاطمی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بندانی نیشابوری در مراسم عزاداری شهادت بزرگ بانوی دو‌ عالم حضرت زهرا(س) که در بیت آیت الله محمدرضا گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های فاطمیه، سنجش میزان ارادت مؤمنان نسبت به حضرت(س) است، گفت: ضرورت دارد در این ایام نهایت توان خود را بگذاریم تا به محضر نورانی ایشان عرض ارادت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 35 سوره نور اظهار داشت: امام صادق(ع) در تفسیر این آیه فرمودند «چراغدان(مشکوة) فاطمه(س) و چراغ داخل اش پیامبراکرم(ص) و زجاجه امیرمؤمنان(ع) است»؛ بر این اساس حضرت زهرا(س) محافظ نبوت و‌ امامت هستند.

وی با بیان اینکه نام حضرت زهرا(س) زینت عرش الهی است، از جمع آوری زودهنگام پرچم ها عزاداری و پارچه های مشکی از سطح شهر انتقاد کرد و ابراز داشت: امروزه هنوز روز شهادت به اتمام نرسیده، پرچم های سیاه را جمع می کنند، اما بنرهای تبلیغاتی بی فایده را در طول سال باقی می گذارند؛ جامعه اسلامی باید احیاگر ارزش های فاطمی باشد.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: روضه و عزاداری بر اهل بیت(ع) جامعه را حفظ می کند؛ مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری فرمودند «حوزه را با روضه نگه داشته اند»، این نشانگر اهمیت احیای معارف اهل بیت(ع) در جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: حضرت زهرا(س) از همه هستی خودشان در راه امامت و ولایت گذشتند و از جان، مال و آبروی خودشان مایه در این راه مایه گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه پیام اصلی فاطمیه «اشهد أن علیاً ولی الله» است، یادآور شد: امروزه همه ما باید با تأسی به بزرگ بانوی دوعالم در راه ولایت هیچ کوتاهی از خود نشان ندهیم.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری با بیان اینکه جریانی در ایران درصدد کمرنگ کردن نام های نورانی اهل بیت(ع) و اسامی مذهبی است، ابراز داشت: امروزه وظیفه همه مسلمانان است که نام های بابرکت این ذوات قدسیه را بر فرزندان خودشان نام گذاری کنند و از این طریق دشمنان را ناکام بگذارند./841/پ۲۰۲/ی

نظر شما