شناسهٔ خبر: 24220952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد مازندران:

سوگواری حضرت زهرا(س) عامل بقا و ماندگاری شیعه است

حوزه/ حجت الاسلام حسینی کارنامی سوگواری برای حضرت فاطمه زهرا(س) را عامل بقا و ماندگاری شعار و پرچم مکتب شیعه دانست و گفت: برگزاری مراسم های ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نقش بسزایی در معرفی شخصیت آن حضرت دارد و باعث ترویج فضائل و سیره فاطمی در جامعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران، امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزاده عباس ساری با اشاره به این که فاطمیه پرچم مکتب شیعه است، اظهار داشت: یک دلیل برپایی عزاداری فاطمیه  استجابت دعا، ثواب و بهره بردن در آخرت است، اما بخش مهم تر آن این است برپایی مراسم فاطمیه برای هر شیعه یک رسالت و وظیفه مهم است. 

وی، سوگواری برای حضرت فاطمه زهرا(س) را عامل بقا و ماندگاری مکتب شیعه دانست و خاطرنشان کرد:  امروز که شیعه با توطئه ها و دشمنی های بسیاری مواجه است، راه بقای این مکتب راستین بزرگداشت مقام اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند من رزق معنوی یک ساله ام را از مجالس حضرت فاطمه زهرا(س) می گیرم، تصریح کرد: هرکسی در این مجالس بی ریاتر و خالص تر شرکت کند به آن مراد دلش خواهد رسید. 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران  با بیان این که شرکت در مجالس حضرت فاطمه زهرا(س) یک ارزش معنوی بسیاری بالایی دارد، افزود: به طور حتم در این مجالس شرکت کردن اثرگذاری بسیاری در زندگی انسان دارد.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند که هر یک از آن ویژگی ها می تواند برای ما الگو و اسوه باشد، بیان داشت: حداقل ده آیه در قرآن کریم نسبت به حضرت فاطمه(س) تأویل شده که این نشان دهنده جایگاه والای آن حضرت است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با بیان این که برخی از شخصیت ها در جهان فرا مذهبی هستند، یعنی ممکن است دین آنها با شما متفاوت باشد، اما شما آنها را دوست دارید، ادامه داد: به عنوان مثال علاقه شما به فلان فوتبالیست خارجی یا مخترع به خاطر نوع مذهبش نیست، بلکه علاقمندی به او به دلیل وجود آن فرد در یک جایگاهی است که مورد علاقه شما است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران افزود: به همین دلیل می بینیم جرج زیدان مسیحی شیفته حضرت علی(ع) است و یا فیلسوف فرانسوی شرق شناس و اسلام پژوهی به نام ساندی کُردَن ارادت ویژه به حضرت زهرا(س) دارد که می گوید مریم قدیس خادمه حضرت فاطمه الزهرا(س) است.

وی با بیان این که آنچه که مکتب شیعه را حفظ کرد، ولایت و امامت است، افزود: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرمایند امامت را خدا مایه امان و آرامش جامعه قرار داد. به همین دلیل ما باید از آن بانوی بزرگ اسلام الگو بگیریم.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران  با اشاره به این که حضرت در دفاع از ولایت و امامت همه هستی خود یعنی جان خود را فدا کردند، بیان داشت: شیعیان باید در هر زمینه ای که تمکن دارند برای رونق و شور این گونه مجالس تلاش کنند و هرگز از کنایه ها و نیش زدن ها دلسرد نشود.

حجت الاسلام حسینی کارنامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ائمه(ع) حجت‌های الهی بر مردم هستند، گفت: ائمه(ع) در احادیث و روایات نقل می‌کنند حضرت زهرا(س) حجت الهی بر ما است و ما حجت بر مردم هستیم.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان این که حضرت زهرا(س) کامل ترین الگو سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان اسلام در صدد هستند تا سبک زندگی فاطمی را از مردم بگیرند و فرهنگ غلط خود را که اشرافی‌گری، تجملات و اصراف است را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

وی با اشاره به این که ابعاد شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) باید در جامعه تبیین شود، گفت: برگزاری مراسم های ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) نقش بسزایی در معرفی شخصیت آن حضرت دارد و باعث ترویج فضائل و سیره فاطمی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با بیان این که زندگی خانم فاطمه(س) سراسر صبر و بردباری است، اظهار داشت: ایشان در کمترین شرایط ممکن بالاترین بازدهی را به بشریت نشان دادند.

نظر شما