شناسهٔ خبر: 24220722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد

شورای شهر برنامه دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی را با بودجه شهرداری هماهنگ کند

شهردار منطقه ۲۲ با انتقاد از بررسی مجدد لایحه مدیریت شهری توسط هیات رییسه شورای شهر، گفت : به استناد بند ۳۲ ماده ۷۱ قانون شورا ها، شورای شهر می‌تواند برنامه سال دستگاه‌های خدمات رسان دولتی را دریافت و با بودجه شهرداری هماهنگ کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در جلسه نظارت ستادی منطقه که با حضور رباطی معاون امور مناطق شهرداری تهران گفت: بنابر آمار صورت گرفته در حاضر حاضر ، جمعیتی بالغ بر ۱۷۶ هزار نفر ساکن در منطقه است که افق جمعیتی منطقه بر اساس پروانه های صادره و توافقات حاصله، به ۵۲۰ هزار نفر خواهد رسید و با درنظر گرفتن افق ۲۰ ساله منطقه، تامین زیرساخت ها و سرانه های جمعیتی باید برای ۶۵۰ هزار نفر برنامه ریزی شود.
 به گفته وی با توجه به رشد جمعیتی منطقه، باید در کنار ساخت و سازهای متعددی که در منطقه صورت می گیرد، برای تامین سرانه های آموزشی، ورزشی، خدماتی و بهداشتی تصمیمات مهم و جدی گرفته شود.


نوذرپور با اشاره به کارکردهای ملی و محلی منطقه ۲۲ در شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تعریف دو کارکرد ملی و محلی برای منطقه ۲۲، متاسفانه در دو بخش گردشگری، تفریحی و دانشگاهی و همچنین محلی با کمبودهای جدی مواجه هستیم. در سالهای گذشته درآمدهای حاصله از ساخت و سازی که در منطقه ۲۲ صورت گرفت؛ صرف تامین سرانه های سایر مناطق می شد، اما امروزه با توجه به رکودی که در بخش ساخت و ساز وجود دارد و همچنین بودجه ناچیزی که برای این منطقه در نظر گرفته شده، ادامه کار با مشکلاتی مواجه است.


نوذرپور با تاکید بر تغییر رویکردهای مدیریت مرکزی شهر تهران در منطقه۲۲ افزود: بحث تمرکز زدایی فعالیت ها یکی از مطالبات جدی در منطقه ۲۲ به شمار می رود که این اقدام نیازمند واگذاری بخشی از وظایف از ستاد مرکزی به منطقه و سپردن به مدیران شهری مناطق است. بحث تمرکز زدایی نه با سیاست های شورای اسلامی شهر تهران تطبیق دارد و نه با سیاست های دکتر نجفی شهردار تهران.


شهردار منطقه ۲۲ مطرح کرد: بحث تفویض اختیارات به شورایاری ها و هیات امنا محلات نیز یکی دیگر از مباحث مورد بحث مدیریت شهری است. شورایاری ها در برهه ای از زمان بدون ترسیم هیچگونه جایگاه قانونی در مدیریت گذشته شهر تهران شکل گرفت و جایگاه قانونی این نهاد تا به امروز در مدیریت شهر مشخص نشده است.


وی تاکید کرد: مدیریت شهری تنها مختص شهرداری نیست بلکه کلیه سازمان ها و دستگاههای دولتی و خدمات رسان نسبت به ارائه خدمات به مردم وظایفی را بر عهده دارند که متاسفانه بخشی از این وظایف نه به صورت قانونی بلکه به تدریج و به صورت عرفی به شهرداری واگذار شده و نیاز است تا با شکل گیری کمیسیون هماهنگ شهری در شهر تهران مدیریت صحیح شهر با همکاری شهرداری و سایر ارگانهای دولتی انجام و اجرای بخشی از امور شهری از سوی دولت به شهرداری واگذار شود. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه22، نوذرپور در همین راستا با انتقاد از بررسی مجدد لایحه مدیریت شهری توسط هیات رییسه شورای شهر، گفت : به استناد بند ۳۲ ماده ۷۱ قانون شورا ها، شورای شهرمی تواند برنامه سال دستگاههای خدمات رسان دولتی را دریافت و با بودجه شهرداری هماهنگ کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما