شناسهٔ خبر: 24220148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سمنو پزون بزرگ در شرق تهران

عشق بازی ها برای بانوی دو عالم این روز ها بیش از پیش به چشم می خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شک میان دو روز تاریخی برای شهادت حضرت زهرا(س) بهانه ای شده است که عاشفان بانوی دو عالم بیشتر زیر پرچم اهل بیت(ع) نوای دلدادگی سر دهند.

حالا یکی از آن دو روزی که تمام سال عزاداران حضرت زهرا(س) انتظارش را کشیدند، فرارسیده است. هر جای این شهر که می روید، پرچمی سیاه بالا رفته و مسلمانان در تکاپوی آن هستند که به هر بهانه ای ارادتشان به صدیقه طاهره (س) نشان دهند.

در شرق تهران، هیئت سقاخانه حضرت اباالفضل العباس (ع) که در طول سال در مناسبت های مذهبی مختلف از جمله محرم و صفر مجالس با شکوهی برگزار می کند، در این روز های سفره ی بزرگ سمنو برپا کرده است. همین هیئت در راهپیمایی عظیم اربعین، نزدیک به یک ماه نوکری زائران امام حسین (ع) را بر عهده دارند.

سمنو پزون بزرگ در شرق تهران

از چند روز گذشته بچه های محله بلوار نیکنام که از گروه سنی جوان تا میان سال و پیر در میانشان دیده می شود، دور هم جمع شدند و شرایط برپایی سمنو پختن را مانند سال های گذشته آماده کردند.

دیگ های بزرگ را کنار هم قرار دادند و شعله ها را روشن کردند و با سلام و صلوات، سمنو ها را آماده کردند. عده ای آن طرف تر چایی میریزند و عده ای هم حسینیه را برای مراسم عزاداری آماده می کنند. عرق می ریزند و از کار و زندگیشان می زنند، به امید گوش چشمی از حضرت زهرا (س).

حاج محمد قاسمی که سرپرستی بچه های هیئت سقاخانه حضرت ابالفضل العباس(ع) را بر عهده دارد، در خصوص این مراسم به خبرنگار ما گفت: به لطف خدا 18 سال است که روز شهادت بانوی دو عالم را عزاداری می کنیم و سفره حضرت زهرا (س) را برپا می کنیم. این ها همه از لطف ایشان و فرزندانشان است.

سمنو پزون بزرگ در شرق تهران

وی در خصوص کیفیت برگزاری مراسم گفت: علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری و برپایی سفره نذری، مراسم تشییع جنازه نمادین را هم برگزاری می کنیم. سعی کردیم با هزینه پایین آن روز ها را با ساخت خانه حضرت زهرا (س) برای مردم تداعی کنیم.

حاج محمد قاسمی در پایان در خصوص نتیجه فعالیت های این هیئت اظهار کرد: نتیجه این مراسم ها و نوکری ها، باقی ماندن جوانانمان در راه امام حسین(ع) و توسل به آن هاست و این موضوع باعث شده است هیئت میان روز به روز بر تعداد جوانانش افزوده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما