شناسهٔ خبر: 24219948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لاوروف:

حامی حل همه مسائل بر مبنای تمامیت ارضی سوریه هستیم

وزیر خارجه روسیه مخالفت مسکو با مواضع آمریکا در قبال کُردها را تکرار و با اشاره به عملیات ترکیه در «عفرین»، بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترفکس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ما قویا حامی حل همه مسائل و مشکلات بر مبنای اصل قرار دادن تمامیت ارضی سوریه هستیم.

وی همچنین مواضع آمریکا در قبال «مساله کردستان» را برای کشورهای منطقه «خطرناک» توصیف و از این مواضع به شدت انتقاد کرد.

 لاوروف با تکرار مواضع روسیه در قبال موضوع «کردستان» گفت که اقدامات آمریکا در موضوع کُردها در سوریه، شبیه به اقدامات تحریک آمیز بین‌المللی است.

وزیر خارجه روسیه درباره شرایط جاری در «عفرین» و عملیات ترکیه در این منطقه هم خواستار گفتگوی سوریه و ترکیه برای حل موضوع شد.

وزیر خارجه روسیه  همچنین اعلام کرد که مسکو تلاش های جریان های خارجی برای سوء استفاده از وضعیت عفرین را نمی پذیرد.

لاوروف در جریان یک نشست خبری با همتای پاکستانی خود تأکید کرد که باید تمام مشکلات مربوط به عفرین را در چارچوب حفظ وحدت اراضی سوریه حل و فصل کرد و افزود که روسیه با تلاش های خارجی برای سوء استفاده از ضعیت این شهر برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک مخالف است.

وزیر خارجه روسیه گفت که برخی از کشورها وجود دارند که تلاش می کنند از پرونده شیمیایی سوریه برای اهداف غیر اخلاقی خود بهره ببرند. وی تأکید کرد که باید تلاش ها برای مقابله با نفوذ تروریست های داعش از افغانستان به آسیای میانه و روسیه بیشتر شود.

وی تأکید کرد که حضور چند هزار تروریست داعشی در شمال و شرق افغانستان به موضوعی جدی تبدیل شده است و شمار این فراد روز به روز در مرزهای روسیه با همسایگانش در آسیای مرکزی  بیشتر می شود که خطر نفوذ تروریست ها به آسیای مرکزی و پس از آن روسیه را افزایش می دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما