شناسهٔ خبر: 24219788 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا است

آذربایجان شرقی در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا است

شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی در عزای شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مادر امامت و همسر ولایت غرق در ماتم و عزا است.

صاحب‌خبر -
به گزارش آناج به نقل از تسنیم ، زهرای‌ مرضیه(س) برترین‌ بانویی‌ است‌ که‌ همواره‌ مورد رضای‌ خداوند قرار گرفته‌ تا نامش را با اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ بخوانیم یعنی کسی که از رفیع‌ترین‌ درجات‌ نزد پروردگار برخوردار است. کسی که هر رنجی را بر خود تحمل می‌کند چون راضی به رضای خدای منان است کسی که خشنودی‌اش را در خشنودی خدای متعال می‌بیند و چه زیبا الگویی است زهرا(س) برای زنان و دختران امروز جهان اسلام.
 
هم‌زمان با شهادت حضرت زهرا (س) استان آذربایجان شرقی غرق در ماتم است و مراسم عزاداری در سراسر استان در حال برگزاری است.
 
مراسم عزاداری دختر پیامبر اکرم(ص) از روزهای گذشته در سراسر آذربایجان شرقی و در سطح مساجد، حسینیه‌ها، خیابان‌ها و هیئت‌های خانگی آغاز شده و امروز در سالروز شهادت آن بانوی بزرگوار شکلی دیگر به خود گرفته است.
 
همچنین ندای عاشقانه یا زهرای مردم در دیگر نقاط استان نیز گوش‌نواز دوستداران خاندان نبوت بود و مداحان و ذاکران و سخنرانان در رثای حضرت فاطمه زهرای اطهر(س) سخنرانی و مدیحه‌سرایی کردند.
 
کسبه و بازاریان استان نیز با سیاه پوش کردن بازار در سوگ شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) عزادارند و با برپایی مجالس عزاداری، عشق و ارادت خود نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش  گذاشتند.
 
در شهرستان مراغه نیز بیش از 5 تن آش رشته نذری پخته و بین مردم توزیع شد که این آش نذری برای دهمین سال پیاپی به همت جوانان مراغه‌ای برای عزاداران ام ابیها(س) پخته شده است.
 
برای پخت این آش نذری 2 تن سبزی ، 500 کیلوگرم نخود و عدس ، 500 کیلوگرم روغن و دیگر ملزومات استفاده شده است و این آش در میدان عبدالقادر مراغه‌ای پخته شده و از ساعت 11 تا 14 ظهر روز شهادت حضرت زهرا توزیع می‌شود همچنین جوانان بسیجی پایگاه شهید مدنی مراغه 4 هزار بسته غذای گرم را در میان اهالی محله شهیدان مراغه توزیع کردند.
 
برنامه شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با سخنرانی و مداحی از دیگر برنامه‌های عزاداران  مردم آذربایجان شرقی است که در سطح مساجد، حسینیه‌ها، گلزار شهدا، بقاع متبرکه و هیئت‌های خانگی این استان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما