شناسهٔ خبر: 24219777 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد

شروع بارش برف در ارتفاعات کوه دنا از فردا صبح تا دوشنبه هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به حرکت سامانه بارشی در منطقه شهر یاسوج و کوه دنا، گفت: در ارتفاعات دنا از صبح فردا تا صبح روز دوشنبه هفته آینده بارش برف و باران، به همراه وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، احد وظیفه در خصوص وضعیت آب و هوایی منطقه کوهستانی دنا اظهار داشت: در این منطقه در حال حاضر آسمان صاف گزارش می‌رود و ابر قابل توجهی در آسمان نیست، اما از امشب آسمان ابری خواهد شد و به تدریج بر ضخامت ابرها افزوده می‌شود. 

وی افزود: به همین دلیل امکان عملیات هوایی در این منطقه از فردا وجود ندارد باید عملیات زمینی انجام شود. از ساعت 10 صبح فردا بارش‌هایی را در آن منطقه خواهیم داشت که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود و با توجه به کوهستانی بودن منطقه، این بارش همراه با وزش باد است. 

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص زمان اتمام این سامانه بارشی در منطقه مذکور گفت: پیش‌بینی ما این است که این موج تا روز یکشنبه و حتی صبح روز دوشنبه ادامه داشته باشد و در این مدت بارش برف و باران را در ارتفاعات خواهیم داشت. 

وظیفه با اشاره به شرایط آب و هوایی شهر یاسوج بیان کرد: گرمترین دمای شهر یاسوج 12 تا 13 درجه و سردترین زیر صفر خواهد بود و با توجه به اینکه عملیات در ارتفاعات چند هزارپایی انجام می‌شود، به نظر می‌رسد دمای هوا در ارتفاعات منفی 10 تا منفی 15 درجه باشد. 

انتهای پیام/ک

نظر شما