شناسهٔ خبر: 24219754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

داعش به دنبال تسلط بر قاچاق هروئين افغانستان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، ژنرال آندري نوويکوف رئيس مرکز ضد تروريسم کشورهاي مشترک المنافع روز سه شنبه گفت، تروريست هاي صهيونيستي - وهابي داعش به دنبال از دست دادن بخش هاي وسيعي از مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوريه مشغول باز کردن جاي پايي براي خود در افغانستان و پاکستان هستند و بسياري از اين ترويست ها در اين دو کشور مستقر شده اند.
نوويکوف در نشست مشترک روساي مراکز ضد تروريسم کشورهاي مشترک المنافع گفت: به دنبال ريشه کني بسياري از هسته هاي عملياتي و رزمي داعش در عراق و سوريه، بخش هايي از اعضاي آن به مناطق ديگري از جمله در افغانستان و پاکستان منتقل شده اند. به اين ترتيب در حال حاضر پايگاه جديدي براي استقرار اين نيروها به منظور جايگزيني مناطق از دست رفته در عراق و سوريه ايجاد شده است. آمريکا بارها به فراهم کردن حمايت هاي مختلف از داعش و ديگر گروه هاي تروريستي فعال در منطقه متهم شده است. 

محمد حسين باقري رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ايران اوايل اين ماه آمريکا را به انتقال تروريست هاي داعش به افغانستان به دنبال شکست هاي اين تروريست ها در عراق و سوريه متهم کرد. مقامات سوريه نيز در همين ماه اعلام کردند نيروي هوايي آمريکا در مواردي متعدد سرکردگان تروريست ها را در لحظات نهايي نابودي به دست ارتش سوريه نجات داده است و حتي حملاتي به اصطلاح «تصادفي» نيز عليه نيروهاي ارتش سوريه انجام داده است. 

نوويکوف در ادامه گفت داعش به دنبال به دست گرفتن کنترل قاچاق هروئين در افغانستان است. وي افزود: بر مبناي اطلاعاتي که از شرکاي خود دريافت کرده ايم، سناريوي محتمل تشديد فعاليت داعش در افغانستان در آينده نزديک قابل طرح است. دلايلي وجود دارد که باور کنيم داعش به زودي کنترل قاچاق هروئين را در افغانستان به دست خواهد گرفت. مرکز ضد تروريسم کشورهاي مشترک المنافع در ژوئن 2000 به وسيله شوراي سران کشورهاي عضو اتحاد شوروي سابق تشکيل شد و در مسکو واقع شده است و دفتر نمايندگي آن نيز در شهر بيشکک در قرقيزستان قرار دارد.

نظر شما