شناسهٔ خبر: 24219525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مازندرانی ها برای پسران شان سنگ تمام گذاشتند

بدرقه فاطمی ۱۱ شهید گمنام در ساری

ساری- مازندرانی ها بار دیگر با خلق حماسه ای بی نظیر برای پسران شان سنگ تمام گذاشتند و فاطمی وار، ۱۱ شهید گمنام و خوشنام را بدرقه و تشییع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بار دیگر سرزمین علویان به عطر شهدای دفاع مقدس معطر شد و با حضور پرشور مردم بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، پیکر مطهر شهدای گمنام از میدان شهدا تا امامزاده یحیی ساری تشییع شد.

در طول مراسم تشییع شهدای گمنام، مادران شهدای مفقودالاثر به یاد شهدایشان، مجمعه بر سر گرفتند. مجمعه هایی مزیّن به لباس، کلاه، پلاک، قمقمه و ... تا یاد عزیزانشان را گرامی بدارند.

این شهدا روز گذشته از محور سوادکوه وارد مازندران شده و مورد استقبال پرشور مردم قرا گرفتند و مراسم شب واع این شهدا نیز در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر نیز برگزار شد.

در پایان مراسم تشییع، پیکر ۲ تن از ۱۱ شهیدی که در ساری تشییع شد و برای خاکسپاری در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد به آن شهرستان انتقال یافت. این شهدا  ۲۵ و ۱۹ ساله بودند که در عملیات های خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.

همچنین پیکر دو شهید گمنام هم به اداره کل اطلاعات مازندران در ساری انتقال یافت تا در آنجا آرام بگیرند. این دو شهید ۲۵ و ۲۰ به ترتیب در عملیات رمضان در شرق بصره و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند.

پیکر سه شهید گمنام دیگر هم به روستای محمدآباد بخش دودانگه ساری انتقال یافت. این سه شهید ۲۶ ، ۲۳ و ۲۴ ساله بوده و به ترتیب در عملیات محرم منطقه شرهانی، عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

همچنین پیکرهای دو شهید گمنام ۲۴ و ۲۰ ساله که در عملیات های والفجر یک منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند نیز به شهرستان سیمرغ انتقال یافت تا فردا چهارشنبه پس از تشییع در بوستان عمومی آنجا به خاک سپرده شود.

پیکر دو شهید گمنام دیگر هم به شهرستان بابل منتقل می شود تا فردا در آن شهرستان تشییع و در دانشگاه علوم و فنون بابل به خاک سپرده شوند  این دو شهید ۲۶ و ۲۹ ساله بودند و به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

طبق برنامه، پیکر یک شهید هم قرار است امروز پس از تشییع در روستای قراخیل قائمشهر به خاک سپرده شود. این شهید ۲۸ ساله است و در عملیات ایزایی والفجر ۸ منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

گفتنی است: مازندران پیش از این هم میزبان ۲۹۵ شهید گمنام بود که پیکرهای پاکشان در ۱۰۴ نقطه استان به خاک سپرده شد.

نظر شما