شناسهٔ خبر: 24219502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در گفتگو با «نصر» تاکید کرد:

جامعه صنعتی کشور صاحب اصلی گروه ماشین سازی تبریز/ ماشین سازی یک صنعت «سرمایه ای» و «زیرساختی» است

نصر: مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز تاکید کرد: صاحبان اصلی گروه ماشین سازی تبریز، جامعه صنعتی کشور و کارکنان فعلی و آتی این کارخانه هستند و مالک سهام می تواند هر ارگان یا شخصی باشد. مهم این است که ماشین سازی تبریز در مسیر توسعه حرکت کند و تولید تخصصی خود ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "حابل زادبود" در خصوص آخرین وضعیت حقوقی گروه ماشین سازی تبریز گفت: سهام گروه ماشین سازی تبریز بر اساس مصوبه هیات دولت در سال 94 به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار شده و این صندوق هم به سازمان خصوصی سازی جهت اداره و واگذاری سهام این گروه به بخش خصوصی وکالت داده است.

 

واگذاری سهام ماشین سازی تبریز در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دارد

وی افزود: چگونگی و نحوه واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دارد و از حیطه کاری مدیران شرکت خارج است و در صورت لزوم و واگذاری سهام این گروه، متخصصان ماشین سازی تبریز آماده مشاوره و ارائه توضیحات و مدارک لازم هستند.

زادبود تاکید کرد: صاحبان اصلی گروه ماشین سازی تبریز، صنعت کشور و کارکنان فعلی و آتی این کارخانه هستند و مالک سهام می تواند هر ارگان یا شخصی باشد. مهم این است که ماشین سازی تبریز در مسیر توسعه حرکت کند و تولید تخصصی خود ادامه دهد.

 

ماشین سازی تبریز یک صنعت دانش بنیان است

وی اذعان کرد: تولیدات گروه ماشین سازی تبریز، «سرمایه ای» و «زیرساختی» هستند و هر محصول این کارخانه چندین تولید اشتغال نیز به همراه دارد. همچنین ماشین سازی تبریز یک شرکت دانش بنیان بوده و در شاخه تخصصی خود کشور را از وابستگی به محصولات مشابه خارجی می رهاند.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز با بیان اینکه در شرایط فعلی مشکل حادی در اداره این کارخانه وجود ندارد، گفت: این شرکت در حال حاضر زیر نظر سازمان خصوصی سازی فعالیت می کند و به اندازی کافی مشتری داخلی و خارجی برای تولیدات خود دارد، اما با تامین سرمایه در گردش کافی می توان شاهد افزایش چشمگیر تولید انواع ماشین افزارهای صنعتی و رشد سهم ماشین سازی تبریز از بازار بود.

زادبود در ادامه گفت: ما با چند شرکت اروپایی برای ارتقاء دانش فنی ماشین سازی تبریز برای تولید انواع ماشین افزارها مذاکراتی انجام داده ایم و امیدوارم با توافق در این زمینه شاهد توسعه کروه ماشین سازی تبریز باشیم.

 

ماشین سازی تبریز به حمایت مادی و معنوی نیاز دارد

وی تاکید کرد: گروه ماشین سازی تبریز به مانند سایر صنایع مهم کشور به حمایت مادی و معنوی نیاز دارد و امیدوارم دولت، نمایندگان مجلس و سازمان خصوصی سازی برای رشد و توسعه تنها صنعت ماشین سازی در غرب آسیا کمک کنند.

زادبود به اظهارنظرهای گاهاً تند در مورد وضعیت ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: کارخانه ماشین سازی تبریز هیچ مشکلی ندارد و تنها بحث این روزها واگذاری سهام این شرکت و مشخص شدن مالک جدید سهام است که این موضوع توسط سازمان خصوصی سازی و با هماهنگی سایر ارگان های مرتبط انجام می شود.

وی گفت: ما طبق روال عادی کار و تولید می کنیم، اما اظهار نظرهای تند درباره ماشین سازی باعث ایجاد حاشیه هایی برای کارخانه و بازار آن می شود و افکار عمومی و کارکنان شرکت را پریشان می کند و تامین کنندگان ماشین سازی را برای همکاری با این کارخانه محتاط می کند.

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز در پایان گفت: امیدوارم مسئله انتقال سهام با هماهنگی دولت و مجلس به زودی حل شود و این صنعت استراتژیک کشور بتواند به رشد و توسعه خود ادامه دهد.

به گزارش نصر، گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در حالی در قالب رد دیون به صندوق بازنشستگی فولاد ایران واگذار شده است که مقامات سازمان خصوصی سازی بارها از اقدام دولت گذشته در واگذاری صنایع و شرکت های دولتی در قالب رد دیون انتقاد کرده بودند.

بلاتکلیفی عجیب گروه ماشین سازی تبریز در صورتی ادامه دارد که پس از برجام و حضور هیات های اقتصادی متعدد خارجی در تبریز، فرصت های پرشماری برای انجام صادرات بیشتر از دست این گروه خارج شده است. گروه ماشین سازی تبریز تنها تولیدکننده ماشین افزارهای سنتر کنترل عددی و یونیورسال دقیق در غرب آسیا است، اما بی تدبیری 14 ساله سازمان خصوصی سازی روند رو به رشد این صنعت استراتژیک کشورمان را به یغما برده است.

گفتنی است گروه مادر صنعتی ماشین‌سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه های کلان‌شهر صنعتی تبریز واقع در منطقه صنعتی غرب است. این کارخانه مادر تولید کننده انواع ماشین افزارهای صنعتی همانند انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب و نفت، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و ماشین افزارهای سی ان سی است.

انتهای پیام/

نظر شما