شناسهٔ خبر: 24219437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر دفاع پاکستان:به جنگ یمن ملحق نمی شویم

وزیر دفاع پاکستان هدف از اعزام مجدد نیروهای پاکستانی به عربستان را آموزش نیروهای سعودی اعلام کرد و گفت:حضور نیروهای کشورمان در این کشور، به معنای شریک شدن در جنگ یمن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی اکسپرس، «خرم دستگیر خان» وزیر دفاع پاکستان هدف از اعزام مجدد نیروهای پاکستانی به عربستان را آموزش نیروهای سعودی اعلام کرد و گفت:حضور نیروهای کشورمان در این کشور، به معنای شریک شدن در جنگ یمن نیست.

خرم دستگیر خان که روز گذشته برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس سنا و به دستور رضا ربانی'رئیس مجلس سنا، به نشست این مجلس فراخوانده شده بود، اعلام کرد:نیروهای پاکستانی به جنگ یمن ملحق نخواهند شد.

وی افزود:هم اکنون یکهزار و 600 نفر از نیروهای پاکستانی در عربستان حضور دارند و اعزام نیروی تازه نفس به عربستان با موافقت شخص نخست وزیر و با هدف آموزش نیروهای سعودی انجام می شود.

روابط عمومی ارتش پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که حتی یک سرباز پاکستانی به مرز یمن وارد نمی شود و نگرانی پارلمان و مجلس سنا در این زمینه بی‌مورد است.

به گزارش دیلی اکسپرس، پس از ملاقات سفیر عربستان با قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان درباره اعزام نیروهای پاکستانی به ریاض توافق شد.

ژنرال باجوا در یک سفر غیر منتظره بدون اطلاع قبلی به عربستان رفت و اوضاع اعزام سربازان پاکستانی به این کشور را بررسی کرد.

نظر شما