شناسهٔ خبر: 24219329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نظر عسگری درباره استقرار ناجا در گمرک

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد که نیازی به استقرار نیروی انتظامی در گمرک نیست.

صاحب‌خبر -

فرود عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موضوع حضور نیروی انتظامی در گمرک ها تحت عنوان پلیس گمرک، اظهار کرد: چند جلسه دوستانه و فنی با مسئولان ناجا داشتیم و بحث ما این است که چون خود گمرک، قانون امور گمرکی دارد و در سازمان بنادر و مناطق ویژه نیز قوانین خاص خودشان حاکم است و با توجه به اینکه ما می‌خواهیم برای تجارت خارجی تسهیلات قائل شویم و راه را برای واردات و صادرات تسهیل کنیم، نیازی به استقرار پلیس در گمرک ندیدیم.

وی افزود: ما به وسیله سیستم‌های موجود می‌توانیم همین اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم و آن‌ها نیز در گلوگاه‌های مختلف رصد کنند.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه هیچ بحثی بین گمرک و نیروی انتظامی وجود ندارد، گفت: از زمانی که من در گمرک هستم، ارتباط بسیار خوبی با نیروی انتظامی داشتیم و بحثی هم اگر باشد فنی و منوط به تصویب قانون و مقررات است.

عسگری ادامه داد: اگر دستگاه‌های ذی‌ربط این موضوع را تصویب کنند و جایگاه آن‌ها نیز مشخص شود این کار اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی ناجا مطرح شد، اظهار کرد: از نظر ما نیازی به این کار نیست؛ چون گمرک، سازمان بنادر و مناطق ویژه سه دستگاهی هستند که در آنجا در حال کنترل و نظارت هستند؛ ما هم نیروی همین کشوریم و دلمان برای تولید داخلی می‌سوزد، بنابراین اینطور نیست که این همه انسانی که در این سه سازمان کار می‌کنند، مشکلی داشته باشند.

رئیس کل گمرک ایران اضافه کرد: ما با همین سیستم‌های موجود توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم. افزایش درآمدهایی که داشتیم، کنترل‌هایی که کردیم و کشفیاتی که داشتیم در این موارد کاملا مشخص است.

عسگری با بیان اینکه در نهایت مسئولان ذی‌ربط باید در این مورد نظر دهند، گفت: اگر قرار باشد این کار اجرایی شود، نیاز به قانون، شرح وظایف، تعیین جایگاه و نمودار سازمانی دارد، چون قانون صراحتا تکلیف ما را مشخص کرده که گمرک، سازمان بنادر و مناطق ویژه در چه محدوده‌ای قدرت اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته جلسه‌ای با وزارت کشور داشتیم، گفت: بحث این است که نیازی به استقرار نیروی انتظامی در گمرک ها نیست و وزارت کشور نیز تقریبا همین نظر را دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما