شناسهٔ خبر: 24219293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی احکام بودجه سال آینده از فردا در شورا آغاز می شود

تهران - ایرنا - سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا فردا چهارشنبه رسیدگی به احکام بودجه 97 کل کشور را آغاز می کند.

صاحب‌خبر -

عباسعلی کدخدایی روز سه شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: شورای نگهبان در جلسه فردا چهارشنبه رسیدگی به احکام بودجه سال آینده کل کشور را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: هنوز مصوبه مجلس به شکل رسمی واصل نشده است، لیکن حهت سرعت در کار این رسیدگی انجام خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال آینده کل کشور را در موعد مقرر و در تاریخ 19 آذر ماه 96 برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در 10 روز لایحه بودجه سال 97 کل کشور را بررسی و پیشنهادهای خود را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه کردند، پس از آن کمیسیون تلفیق با حضور 45 عضو (از هر کمیسیون 3 نفر و از کمیسیون برنامه و بودجه 9 نفر) برای رسیدگی به این لایحه تشکیل جلسه داد.
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از پنجم دی ماه رسیدگی به این لایحه را آغاز کردند و در نهایت کلیات این لایحه در جلسه دهم دی با اکثریت آرا تصویب شد، بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در کمیسیون تلفیق، 25 روزه بود.
بررسی لایحه بودجه سال آتی در جلسه روز یکشنبه هشتم بهمن در مجلس آغاز شد اما نمایندگان مجلس در همان ابتدای کار با کلیات این لایحه مخالفت کردند.
این لایحه برای اصلاح به کمیسیون تلفیق بازگشت و پس از انجام اصلاحات بار دیگر 11 بهمن درمجلس بررسی شد و نهایتا نمایندگان مجلس کلیات آن را با 182رای موافق، 73 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 262 نماینده حاضر تصویب کردند.
هم اکنون بررسی جزییات بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.
سیام**9121**1545

انتهای پیام /*

نظر شما