شناسهٔ خبر: 24219009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

اگر حضرت زهرا(س) نبودند اثری از اسلام نبود

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) گفت: خداوند متعال مقامی استثنایی به آن حضرت عطا کرده بود اگر ایشان نبودند اثری از اسلام واقعی و شیعه نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی، در مراسم عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) که در بیت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد، با تسلیت شهادت آن بانوی بزرگ اسلامی اظهار داشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) تنها کسی بود که با فریادها، گریه ها، خطبه ها و پیام های پی در پی خود تلاش کرد تا ماجرای سقیفه را محکوم کند.

وی با اشاره به احساس مسئولیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مقابل بدعت انتخاب خلیفه مسلمین، افزود: حضرت در مقابل این حرکت ظالمانه ایستاد و می دید که امروز هم افرادی بر سر مسلمانان حکومت می کنند که با پول مسلمانان از آمریکا اسلحه خریداری کرده و علیه مسلمانان یمن، عراق و سوریه به کار می بندند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: این اشتباه است که گفته می شود حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای فدک گریه کرد، چراکه اهل بیت(علیهم السلام) وابسته به مال دنیا نبودند و حتی آن زمان که فدک در اختیار آن حضرت بود، درآمد آن به فقرای مدینه اختصاص یافت اما سیاست این بود که دست حضرت علی و فاطمه(علیهم السلام) را خالی کنند.

وی گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) جنایت ها و ظلم هایی که بر مسلمانان روا داشته و در آینده نیز محقق می شد را می دیدند و گریه می کردند. امروز می بینیم که مسلمانان میانمار به خاک و خون کشیده می شوند و هیچ حکومت اسلامی فریادی بر نمی آورد.

حجت الاسلام میردامادی عنوان کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) می دیدند که ولی خدا در خانه نشسته اند و صبوری می کنند، ایشان آنقدر گریه کرد که مردم پیام دادند که به ایشان بگویید که شب و یا روز گریه کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می فرماید که حضرت زهرا(سلام الله علیها) را باید خدا توصیف کند، ابراز کرد: خداوند متعال مقامی استثنایی به آن حضرت عطا کرده بود اگر ایشان نبودند اثری از اسلام واقعی و شیعه نبود، خداوند به وسیله ان حضرت شیعه را حفظ کرد تا امروز، کشوری همانند ایران در برابر کفر جهانی بایستد.

 

نظر شما