شناسهٔ خبر: 24218945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا؛

۱۴ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شدند

۱۴ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز سه شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مردم شهید پرور استان مرکزی در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، 14 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس امروز سه شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مردم شهید پرور استان مرکزی در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شد.

2 شهید گمنام 23 و 24 ساله که به ترتیب در عملیات های تک دشمن در مناطق زبیدات و فاو به درجه رفیع شهادت نائل شده اند در حوزه علمیه جامعه المصطفی آشتیان و 2 شهید گمنام 23 و 25 ساله که به ترتیب در عملیات تک دشمن در منطقه زبیدات و خیبر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند در شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه به خاک سپرده شدند.

همچنین 2 شهید گمنام 20 و 26 ساله که در عملیات های تک دشمن در منطقه زبیدات و خیبر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند در شهر غرق آباد از توابع شهرستان ساوه و 2 شهید گمنام 20 و 23 ساله که به ترتیب در عملیات والفجر 1 در منطقه فکه و تک دشمن در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در شهر میلاجرد از توابع شهرستان کمیجان به خاک سپرده شدند.

2 شهید گمنام 22 و 28 ساله نیز که به ترتیب در عملیات های رمضان در منطقه شرق بصره و تک دشمن در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در شهر جاورسیان از توابع شهرستان خنداب و 2 شهید گمنام 22 و 23 ساله که به ترتیب در عملیات های رمضان در منطقه شرق بصره و والفجر چهار در منطقه پنجوین عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در شهر هندودر از توابع شهرستان شازند به حاک سپرده شدند.

همچنین 2 شهید گمنام 21 و 23 ساله نیز که به ترتیب در عملیات های تک دشمن و کربلای 6 در منطقه سومار کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند استان مرکزی به خاک سپرده شدند.

2 شهید گمنام نیز پنجشنبه سوم اسفندماه سال جاری در شهر رازقان از توابع بخش مرکزی شهرستان زرندیه، 2 شهید گمنام روز جمعه چهارم اسفند در شهر توره از تابع شهرستان شازند، 2 شهید گمنام روز پنجشنبه دهم اسفند در شهر خنجین از توابع شهرستان فراهان و 2 شهید گمنام نیز روز 11 اسفند در تلخاب از توابع شهرستان فراهان به خاک سپرده می شوند.

استان مرکزی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در روز سه شنبه استان مرکزی غرق در ماتم است و کاروان های عزاداری در نقاط مختلف این استان با حضور در خیابان ها، عشق و ارادت خود را به دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) به نمایش گذاشتند.

عزاداران حسینی در اراک از صبح امروز با حضور در دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در مسیر میدان شهدا به مسجد سیدها به عزاداری پرداختند و علاوه بر این آیین در حسینه ها و مساجد شهری و روستایی نیز آیین های عزاداری دایر است.

برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام در روز شهادت حضرت زهرا(س) از فعالیت هایی است که در عزاداری فاطمی به چشم می خورد و مردم مومن استان مرکزی در صفوف سینه زنی و زنجیرزنی فریاد یا زهرا(س) و یا علی(ع) سر داده اند.

به گزارش رسا، تا به امروز 130 شهید گمنام در 48 نقطه استان مرکزی به خاک سپرده شده است./842/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما