شناسهٔ خبر: 24218921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

مسافران نوروزی بلیط سفر را از منابع معتبر خریداری کنند

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به منظور رعایت ‌حقوق ‌مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای مسافران نوروزی در زمینه خرید بلیط، در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را ارایه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، با توجه به اینکه در آستانه سال جدید افزایش تقاضا برای سفرهای نوروزی بیشتر می شود، برخی از دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی – جاده ای) با سواستفاده از این افزایش تقاضا، مبادرت به افزایش غیرقانونی نرخ بلیط می کنند.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن قدردانی از شرکت هایی که با تبعیت از قانون و مقررات، قیمت های مصوب را رعایت می کنند به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی برای مسافران در اطلاعیه ای توصیه هایی را به هموطنان ارایه داد.
این سازمان با توجه به صلاحیت ذاتی خود در امر پیشگیری و رسیدگی به تخلفات، آمادگی خود را برای رسیدگی فوری به شکایات مردمی از طریق تلفن 124 واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های سراسر کشور در خصوص تخلفات احتمالی از سوی شرکت های مذکور اعلام کرد.
توضیحات این اطلاعیه به شرح زیر است:

- هموطنان باید نسبت به تهیه بلیط و رزرو تورهای نوروزی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز از سازمان هواپیمایی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، اقدام کنند.
- بهتر است برای رزرو تورهای نوروزی به دفاتر برگزار کننده اصلی تور مراجعه شود.
- برای اطمینان ازصحت بلیط خریداری شده، بلیط از سایت دارای نماد الکترونیکی معتبر خریداری شود.
- در صورت خرید بلیط هواپیما از سایت دفاتر فروش، حتماً نسبت به استعلام بلیط خود از سایت شرکت هواپیمایی مربوطه اقدام کنند.
- قیمت بلیط چارتری نباید بیشتر از قیمت اعلامی توسط شرکت های هواپیمایی باشد.
- قانون کنسلی بلیط پروازهای چارتری مطابق قوانین کنسلی پروازهای برنامه ای است.
- دفاتر و آژانس های برگزار کننده تور باید با مسافران قرار داد تنظیم کنند تا قابلیت طرح شکایت و امکان پیگیری موضوع برای شاکی در مراجع قضایی فراهم شود، در غیر این صورت دفاتر و آژانس های برگزار کننده تور مرتکب تخلف شده اند.
- تمامی دفاتر هواپیمایی موظفند در صدور بلیط هواپیما در پروازهای چارتر از عبارت "غیر قابل برگشت" جدا خودداری کنند.
- در صورت دادن پاسپورت و سایر مدارک به آژانس هواپیمایی،باید حتماً نسبت به اخذ رسید با مهر آژانس از متصدی مربوطه اقدام کنند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما