شناسهٔ خبر: 24218794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سید احمد خاتمی: آقایی که عمامه به سر هم هست گفته که دین اسلام حجاب اجباری ندارد

جای تاسف دارد که کسانی از اغتشاشگران حمایت می‌کنند و می‌گویند نا‌آرامی‌های اخیر در ایران، و این ها همان افرادی هستند که در طول این چند سال کلمه‌ای از فتنه 88 اسم نبردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر هدف اغتشاشگران ضربه زدن به دین و نظام اسلامی بود گفت: اغتشاشگری که آدم کشت و غارت‌گری کرد، حکمش در فقه به عنوان محارب، اعدام است. به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در یادواره 276 شهید غدیر استان کرمان در حسینیه ثاراالله با اشاره به اینکه در رابطه با دین دو برخورد داریم گفت: یک برخورد کاذبانه است و اینگونه است که آدمی دم از دین بزند اما ملتزم به قانون دین نباشد و قرآن می‌فرماید این ها دنیا را که ندارند، آخرت را هم نخواهند داشت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی‌ها وسط میدان دین نمی‌آیند و در حاشیه قرار می‌گیرند تا ببینند با دین به نوای دنیا می‌رسند افزود: در تفسیر علامه طباطبایی آماده دین بعضی‌ها حرفی است و در حرف کم نمی‌آورند اما در عمل پای دین نیستند.

وی با اشاره به اینکه فردی که عملا پایبند به دین و نمازش نباشد و یا قانون حجاب در دین را رعایت نکند، برخورد کاذبانه با دین است و قانون دین را زیر پا گذاشته است خاطر‌نشان کرد: آقایی که عمامه به سر هم هست در رسانه‌ای گفته که دین اسلام حجاب اجباری ندارد و دین اسلام هرگز نگفته خانم‌ها حجاب اجباری داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه به مساجد و حسینیه‌ها حمله کردند گفت: به 15 دفتر امام جمعه در کشور هجمه بردند و امام جمعه‌ای به من گفت دفتر من را سنگباران کردند.

وی تصریح کرد: جای تاسف دارد که کسانی از اغتشاشگران حمایت می‌کنند و می‌گویند نا‌آرامی‌های اخیر در ایران، و این ها همان افرادی هستند که در طول این چند سال کلمه‌ای از فتنه 88 اسم نبردند.

خاتمی با بیان اینکه بعضی‌ها هم در فضای مجازی فریب خوردند که باید آنها را آگاه کرده و از آن ها ضمانت گرفت افزود: برخورد لازم هم انجام شود، بعضی‌ها خود را ژن برتر می‌دانند و اغتشاشگری که در اصفهان آدم کشت و غارت‌گری کرد، حکمش در فقه اعدام است و این متن کامل فقه است.

وی با اشاره به اینکه جریان اغتشاش، جریان آمریکا است و با کسی که دنبال تضعیف نظام اسلامی است باید برخورد شود بیان کرد: نظام اسلامی حاصل خون سیصد هزار شهید است و به‌سادگی به دست نیامده است.

 

نظر شما