شناسهٔ خبر: 24218780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

گزارشی از تشییع لاله های بی نشان در خراسان جنوبی؛

لاله های گمنامی که با سربند یا زهرا بازگشتند | شهید گمنام سلام

امروز آسمان استان خراسان جنوبی با آمدن لاله های بی نشان بغض کرد، شهدای گمنامی که از سفر عشق با سربندهای مزین به نام بانوی بی نشان بازگشتند و حال و هوای دل هر انسانی را تغییر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، امروز آسمان استان نیز با آمدن لاله های بی نشان بغض کرد، شهدای گمنامی که از سفر عشق با سربندهای مزین به نام بانوی بی نشان بازگشتند و حال و هوای دل هر انسانی را تغییر دادند.

شهید گمنام سلام

ای دوست به شهر ما صفا آوردی                                    این رایحه را تو از کجا آوردی؟

انگار نماز عشق را از سر سرخ                                     بر تربت لاله‌ها به جا آوردی

شهدای گمنام باری ديگر با بازگشت قهرمانانه شان آن هم با سربند يا زهرا(س) برای ما پيام های مهمی آورده اند تا تلنگری باشند در ميانه اين زندگی پرهياهوی دنيایی.

و تا ابد به آنان که پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند مدیونیم…

عشق به شهدا زنان و مردان را به صحنه آورد

امروز حال و هوای شهر از بوی عطر شهید پر شده بود و عطر شهادت در آسمان پیچید، شهدای گمنامی که در گمنامی بانام ترین افرادی هستند که این چنین با عزت و احترام تشییع می شوند.

آری؛ امروز انگار هر کسی با شهید قراری داشت و برای اینکه تشییع آن ها مانند مادرشان، غریب نباشد حضور یافتند که اجازه ندهند فرزندان زهرا(س) غریبانه تشییع شوند.

اشک بر گونه های زنان و مردان در مراسم تشییع پیکر شهدا جاری بود و به درستی می توان فهیمد که عشق به شهدا آن ها را به صحنه آورده است، شهدایی که رفتند تا امروز در آرامش و آسایش زندگی کنیم.

یکی از جوانان بیرجندی در حالی که اشک های بر گونه های وی جاری است آهسته زمزمه می کند: «شما افتخار ما هستید و نمی گذاریم تنها باشید، این ما هستیم که گمنامیم نه شما»

وقتی از وی می خواهم بگوید از شهدا چه چیزی می خواهد، می گوید: می خواهم شهدا در روز قیامت شفاعت ما را نزد بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) کنند و دست ما را بگیرند.

محمد بیان کرد: امنیت و آسایش امروز در جامعه را مدیون خون شهدا هستیم و مردم و مسؤولان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و خون آن ها را پایمال نکنند.

مردم به نیابت از پدر و مادر شهدا در تشییع آن ها شرکت کردند

جانباز 70 درصدی که در سن 15 سالگی و در عملیات بیت المقدس قطع نخاع شده است نیز به خبرنگار خبرگزاری رسا می گوید: این روزها یادآور دوران دفاع مقدس است و شهدای خوش نامی تشییع می شوند.

علیرضا نصرآبادی افزود: مشخص نیست که پدر و مادر این شهدا کجا هستند و اگر آن ها از تشییع شهدا در شهر ما خبر می داشتند به طور قطع دوست داشتند که در تشییع فرزندان خود شرکت کنند.

وی گفت: لیاقت اینکه جای پدر و مادر این شهیدان باشیم نداریم اما به نیابت از آن ها در تشییع فرزندان عزیزشان شرکت کردیم تا با نهایت عزت این شهیدان را تشییع و تدفین کنیم.

این جانباز اضافه کرد: باید بدانیم شهدا برای چه چیزی رفتند، وصیت نامه شهدا را نگاه کنیم که شهدا در بیش از 80 درصد وصیت نامه ها تاکید کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد از این رو باید رهرو راه امام و شهدا و گوش به فرمان رهبری باشیم.

نصرآبادی عنوان کرد: شهدا برای دفاع از ارزش های دین، حجاب و ناموس ما رفتند و باید این ارزش ها زنده نگه داشته شود، مسؤولان در میان جوانان حضور پیدا کنند و با مردم باشند.

حوزویان و روحانیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارند

حجت الاسلام مجتبی شیدایی، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: حوزویان و روحانیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارند و یکی از رسالت های طلاب، تبیین دین است.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه یکی از مهم ترین رسالت های دین، جهاد و شهادت است، تصریح کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) باید بحث جهاد و شهادت تبیین شود، روضه سیدالشهدا(ع) ماهیت آن شهادت طلبی و جهاد است.

وی با بیان اینکه روحانیان متناسب با فضای امروز جامعه، تبیین عقلانی داشته باشند، افزود: روحانیان در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام اسلامی کردند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: امروز نیز طلبه های بسیاری به صورت داوطلبانه برای مدافعان حرم اعزام می شوند و شهدای مدافع حرم بسیاری از قشر طلاب وجود دارد.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه اثرگذاری شهادت روحانیان در جامعه بیشتر است، اظهار کرد: روحانی به عنوان یک نظامی خط و مغزهای فکری را نگهبانی می کنند.

وی ادامه داد: باید تجدید بیعتی با شهدا داشته باشیم، تدفین شهدا در مراکز فرهنگی و تربیتی تاثیرگذار است و این تدفین یادآور ایثار، فداکاری، عمل به تکلیف و شهادت است.

مسأله شهادت برای مردم تبیین شود

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان کرد: علما و روحانیون به عنوان مبلغ نقش بسیاری دارند و شهادت برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: در آیات متعدد قرآن آمده است که شهادت اوج کمالاتی است که بنده می تواند به آن برسد، اگر شهدا نبودند به هیچگونه رشد و پیشرفتی نمی رسیدیم.

وی اذعان داشت: اگر آرامش و آسایش در کشور وجود نداشته باشد نمی توانیم به پیشرفت برسیم، امروز تمام انسان ها که خدمات مختلفی را انجام می دهند مدیون شهدا هستند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند اضافه کرد: شهید با شهادت خود عالم را روشن می کنند، بسیاری از انسان گرفتار فراموشی هستند و حضور شهدا در مراکز فرهنگی و تربیتی سبب می شود انسان ها دچار غفلت نشوند.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا افزود: حضور شهدا در شهر یادآور دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: با ورود شهدا و تشییع و تدفین آن ها، روح شهر تغییر می کند و باری دیگر یاد و خاطره ایثار و فداکاری ها زنده می شود.

وی بیان کرد: باید آثار دفاع مقدس و شهدا نگه داشته شود و هر ازچندگاهی که شهید وارد شهری شود حال و هوای آن شهر تغییر می کند، این شهدا در تغییر فرهنگ تاثیرگذار هستند.

امام جمعه فردوس گفت: طلاب و روحانیون بیشترین شهدا را در کشور دارند و همیشه برای ایثار و فداکاری پیشگام بودند، باید قدر شهدا را بدانیم.

سخن پایانی...

آری، زنان و مردان ولایتمدار شرق کشور در سرما و گرما و در هر صحنه ای حضور دارند تا به دشمنان ثابت کنند که نام و یاد شهدا همواره زنده است و پشتیبان ولایت فقیه هستند، شهدا عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و به واسطه از خودگذشتگی این مردان واقعی وطن دارای امنیت مثال زدنی در منطقه هستیم./880/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما