شناسهٔ خبر: 24218664 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حضرت زهرا(س) حجت خدا بر حجج خداست

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین عالی فاطمه(س) را حجت خدا بر حجج الهی دانست و گفت: لقب حضرت زهرا(س) ام الائمه و حجتی برای اهل بیت(ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به در مراسمی که به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: برای مادرِمان حضرت زهرا(س) در محضر خداوند متعال ۹ اسم به نام‌های فاطمه، زهرا، صدیقه، طاهره، راضیه، مرضیه، زکیه، محدثه و مبارکه وجود دارد.
وی افزود: بین اسم‌های آسمانی و زمینی تفاوت بسیار است، اسم‌هایی که زمینیان روی فرزندانشان می‌گذارند با اسامی که خداوند متعال برای بعضی از اولیایش انتخاب می‌کند تفاوت دارد چرا که این اسامی به طور اختصاص به شئون، کمالات و یا ماموریت‌هایی که قرار است در عالم داشته باشند، مربوط می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه مبارکه یکی از مهم‌ترین اسامی حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: نام مبارکه به دلیل وجود سراسر مبارک ایشان انتخاب شده است.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: روسای بسیاری از فرقه‌های نو ظهور مانند بهائیت، وهابیت و... به اصطلاح افرادی عالم هستند اما علم آنان هیچ برکت و نفعی ندارد و سراسر ضرر و زیان است در حالی که علوم برخی عالمان شیعی مانند مرحوم محدث قمی عملی نافع و با برکت است.
وی با بیان اینکه برکت نمکی است که خداوند در سفره انسان قرار می‌دهد، گفت: برکت با محاسبات مادی دنیوی قابل اندازه گیری نیست زیرا برکت را نمی‌توان با امور کیفی دنیا قابل ارزیابی قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین عالی تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود انسان سریعا به نقطه مطلوب دینی رسیده و مسیر دین را به راحتی طی کند انجام عمل صالح در لحظه یکی از آن عوامل است.
استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: لقب حضرت زهرا(س) ام الائمه به معنای ریشه است، علت آن که حضرت را، ام الائمه میگویند به آن  معناست که حضرت زهرا(س) برای ائمه بمانند ریشه است طبق صریح روایات؛ اهل بیت(ع) حجت خدا بر مردم هستند و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر اهل بیت(ع) است؛ بنابراین حضرت زهرا(س) حجتی بر حجج الهی است.

نظر شما